© 2024 solvo B.V.

Acnelittekens op het gezicht

Eindelijk is de strijd tegen de acne gewonnen, maar helaas betekend dat niet dat de gave huid eindelijk werkelijkheid is geworden. En daar wacht je eigenlijk wel op na al die jaren last te hebben gehad van (ernstige) acne. Nu ben ik ervan overtuigd dat er veel meer mensen hier littekens aan hebben overgehouden. Vooral op het gezicht. Wie heeft ervaring met een van de behandelingen van littekenweefsel na acne? Werkt dit dus ook gewoon? Of weet iemand meer of overweegt het ook? Er zijn verschillende behandelingen zoals dermabrasie, chemische peeling en laserbehandeling. Welke zou het minste risico hebben op meer littekens? En worden deze behandelingen alleen maar gegeven op plastische chirurgie klinieken? Ik ben daar niet bepaald van onder de indruk, dat soort klinieken. Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat het allemaal niet zo professioneel gebeurt, of is dit gewoon een dom vooroordeel? Ik hou er gewoon niet van wanneer men adverteerd omtrent medische ingrepen. Een beetje het idee van 2 littekens vervagen voor de prijs van 1! Ik ben toch zeker niet in een supermarkt. Ik eis professionaliteit. Het gaat immers om mij huid.


Hoi, Het hangt helemaal af van wat voor type acne littekens je over hebt gehouden. Bv ice-picks (diepe littekentjes kan je enkel behandelen door ze met een biopt te verwijden. atrofe (oppervlakkige) littekens kun je prima laten verwijderen met dermabrasie op een peeling. Laat je dermatoloog dit advies geven! Gr B

label.Geplaatst op 2007-12-20 19:41:46


Hallo, ik heb zelf erg veel baat gehad bij het boek Äcne zo kom je er van af" Ik heb er daarom over geschreven op deze website. Er staat een uitgebreid hoofdtuk over de behandeling van acne-littekens in. Het hangt van het SOORT litteken af wat je eraan kan laten doen. bijv. putjes moet je heel anders laten behandelen dan bindweefsellittekens enz. Je kunt een peeling laten doen maar ook dermabrasie of collageeninspuiting of laser en nog veel meer. In het boek dat ik bedoel gaat een nederlandse arts uitgebreid in op de voor-en nadelen. Zo kan je zelf de beste keus maken en alleen zo heb je de meeste kans op succes. Je kunt het boek bestellen via de link http://home.wanadoo.nl/ericck/acneboek/ Het kost maar een paar euro en is hartstikke goed geschreven. Misschien heb je iets aan deze tip!

label.Geplaatst op 2007-12-20 21:57:27

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren