© 2024 solvo B.V.

Galbulten / Urticaria

Sinds half juli heb ik in toenemende mate last gekregen van rood-witte jeukende bulten op mijn lichaam. Dit bleken galbulten (ook wel urticaria of netelroos genoemd) te zijn. Ik heb een bloedtest gedaan en hieruit bleek dat ik geen allergie o.i.d. heb. Van mijn huisarts heb ik Tavegil (een anti-histamica) gekregen om de jeuk en bulten tegen te gaan. Echter, ik vind het niet fijn om deze medicijnen te slikken omdat ik er duf van wordt. Ik slik ze alleen wanneer ik de galbulten op voel komen. De laatste tijd is het vooral erg onplezierig, omdat de bulten ook op mijn gezicht en nek verschijnen (vooral na het sporten). Mijn oogleden worden dik en mijn gezicht zwelt helemaal op. Ook is mijn lip al een aantal keren opgezwollen geweest. Ik heb totaal geen idee wat ik moet doen. De huisarts weet niet wat het is en ik moet het met m\'n medicijnen doen. Heeft iemand ervaring hiermee? En is het wellicht aan te raden om naar een homeopaat te gaan? Ik hoor het graag van u!


Hoi, Voor de behandeling van galbulten hoef je geen tavegil te gebruiken. Er zijn ook antihistaminica die minder sufheid opwekken. Ik vind tavegil niet de eerste keus. Het krijgen van galbulten na inspanning zien we veel. Tevens kan een IgE gemedieerde reactie optreden na gebruik van bepaalde voedingsmiddelen, aspirine (NSAID)voor het sporten. Ik adviseer meestal 4 uur voor inspanning geen maaltijd, NSAID of ethanol te gebruiken. tevens zou je voor het sporten 2 tabletjes telfast kunnen proberen. Vraag zonodig om een verwijzing naar een dermatoloog. Gr B.

label.Geplaatst op 2007-12-20 19:37:53

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren