© 2024 solvo B.V.

Hele ernstige koortslip

Hallo, Ik heb eigen mijn hele leven lang last van koortslippen. Alleen dan 2 a 3 keer per jaar. Sinds ik een keer Zovirax heb gebruikt, is mijn koortslip daar heel raar op gaan reageren, kreeg echt een vreselijk dikke bult.. Sindsdien komen de koortslippen steeds regelmatiger terug, minimaal 1 keer in 2 maand, maar trekken erg snel weg. Maar nu lijkt het steeds ernstiger te worden, heb bij elkaar geteld wel 8 koortslippen in een keer en zijn vreselijk dik! Lijkt wel alsof ik flink om mijn mond ben geslagen. Naast het feit dat ik me er ernstige zorgen om maak, durf ik hiermee dus ook niet de deur uit.. Hoop dat iemand mij kan helpen, en zal een dermatoloog mij hier mee kunnen helpen? Graag hoor ik het, Groetjes


Hoi Iko, Ik heb ook altijd hele ernstige koortsblaren op mijn lippen je schaamt je dan rot. Ik ben toen daarmee een keer naar mijn huisarts gegaan en heb toen tabletten gekregen die er gelijk voor zorgen dat het de volgende keer niet weer zo heftig en minder vaak terug komen. Het heeft mij echt goed geholpen. Volgens mij heet het Zelitrex. Als je dan kijkt op apotheek.nl of iets anders zul je lezen dat het vooral is voor herpes genitalis maar daar moet je je even niks van aan trekken, ik heb het ook altijd alleen maar op de lippen. Dus gewoon ff aan de bel trekken bij de huisarts Het droogt heel snel is en is snel weg weet je wat ook helpt ik heb van de apotheek toen ook zink sulfaat gekregen dat is goed voor als je korstjes hebt dat zorgt er ook voor dat het indroogt en sneller weggaat

label.Geplaatst op 2008-02-21 15:06:01


Hallo! Een koortslip is inderdaad super vervelend, ik heb er ongeveer 22 per jaar (soms 1, en soms ook meerdere tegelijk) Ik heb inmiddels vanalles geprobeerd, maar ik gebruik nooit meer zovirax, ook ik krijg er juist ergere koortslippen van, ze worden heel groot en ik heb helemaal niet het idee dat ze sneller over gaan. Verder gebruik ik ook nooit meer compeed (die stikkertjes) aangezien als je die er af probeert te halen, je de koortslip open haalt...:S Wat voor mij echt het aller beste middel is is akolip, het is te verkrijgen bij de apotheek. Het is een doorzichtige gel (zodat je ook niet met witte zalf op je lippen rond hoeft te lopen) en droogt de koortslip heel snel in.(1 dag tijd) Verder heb ik ook Mezereum D geslikt, dat is een homeopatisch middel. Het probleem alleen bij dat was dat je bij de eerste tinteling die pilletjes in moest nemen. Ik helaas, voel die tintelingen nooit, dus dat was voor mij niet echt een goede optie... Ik heb ook vectavir, en verschillende huismerken van koortslip cremes gebruikt, maar akolip is voor mij echt de beste. Hopelijk heb je er iets aan!

label.Geplaatst op 2008-02-28 18:21:49

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren