© 2021 solvo B.V.

Lichen Sclerosus??

Hallo, Ik vrees dat ik Lichen Sclerosus heb, ik wou graag weten of hier mensen zijn die er ervaring mee hebben?....want het zit me niet lekker en ik weet niet goed wat ik moet doen........... https://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat=ziektebeelden&item_id=599&ziektebeelden=ziektebeeld_item

Je weet niet zeker of je lichen sclerosus hebt, dan wordt het tijd dat je het verder laat onderzoeken bij dermatoloog of vrouwenarts,zodat je weet wat je er evt aan kunt doen om het wat te verlichten. Als het weer eens uitbreekt. Groetjes tutu

label.Geplaatst op 2006-01-05 20:02:05

Vrees? Hoe weet je dat dan? Als je niet bij een dermatoloog bent, zou ik daar heen gaan. Hij/zij weet je prima te adviseren over je behandeling.

label.Geplaatst op 2005-08-20 00:35:57

Gelukkig Co is er weer, we zijn gered!!!!!!!!!!!!!!!!!!

label.Geplaatst op 2005-08-20 17:49:22

Beste Heel toevallig kwam ik op deze site terecht, omdat mijn partnert al 10 jaar kampt met de vraag of de diagnose die een gyneaecologe van het Flevoziekenhuis heeft vastgesteld wel juist is. Er is heel wat om te doen geweest. We hebben door de pijn die optreedt bij de poging tot penetratie ons sexleven een totale frustratie aan overgehouden. m.a.w reeds langer dan 10 jaar geen \'normale\'sex. Het begon met een eenvoudige irritatie en lichte jeuk in en om de vagina. De vagina werd ook lichter van kleur. Bij de eerste bezoeken aan de gynaecoloog kregen we een zalfje, mogelijk hydrocortison) om de jeul en irritaie te verdwijnen. Dit sloeg niet aan en de huid werd dunner en zeer gevoelig.De gynaecologe gaf weer een andere zalf die echt geen soelaas bood.Totale frustratie.Dit ontaardde in hevige pijnen bij pogingentot paring. Er is veel meer daarna gebeurd, Deze plaats is eigenlijk te beperkt om het hele verhaal te vertellen. Maar het heeft wel geleid tot (denken wij) wanprestatie van de dokter, verkeerde medicijn of dosis te lang gebruikt, huid dunner. Na een ietsje ogenschijnlijke verbetering werden we verwezen naar de sexuoloog/gynaecoloog. Die heeft in 4 sessies geen enkele poging tot een onderzoek bij mijn partner verricht en ging er vanuit volgens de gynaecologe van het Flevoziekenhuis DAT het lichen sclerosus betreft.Wel moesten we na alle sessies meteen 100 betalen. Wij hebben onze sterke twijfels of over de diagnose of over verkeerde toediening medicatie. Er is een klacht tegen de behandelende gynacologe ingediend. Nog steeds geen sex in ons leven vanwege het feit dat mijn partner ALLEEN PIJN heeft bij een poging tot sex.Ze klapt meteen dicht en wil er met niemand over spreken.Vandaar dat ik dit initiatief neem.

label.Geplaatst op 2005-10-06 07:20:03

Fijn, zo'n enthousiast onthaal!

label.Geplaatst op 2005-08-21 10:48:59

Voor 10 weken terug had ik er voor het eerst echt last van. Het was geen pretje,uroloog en gynaecoloog hadden er vraagtekens bij dus bioptie gedaan en jawel het is het. behandeling met dermovate creme. Na 5 weken weer uitbarsting ervan zo zie ik,kon ook niet meer gewoon zitten. Hopenlijk blijft het nu wat langer uit. Wie heeft er ervaring mee hoe vaak het uitbreekt?tutu

label.Geplaatst op 2006-01-05 20:16:31

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren