© 2024 solvo B.V.

Wondroos

Wie kan mij vertellen wat wondroos precies is en wat er aan gedaan kan worden ? Kan het bv genezen Alvast bedankt groeten Mandy


Wondroos (belroos) synoniem is erysipelas. Dit is een bacteriële huidinfectie veroorzaakt door de streptokokken welke door een (klein) wondje binnen dringt. Als je wondroos oploopt wordt je in korte tijd erg ziek met de volgende kenmerken: hoge temperatuur, koude rillingen, hoofdpijn klachten, misselijkheid, braakgevoelens, opzwelling van de huid, rood worden van de huid (de huid van het aangedane gedeelte) en pijn klachten. Wondroos is goed te bestrijden met veel rust en een antibiotica kuur, meestal ben je er na ongeveer één week van af. gr.BrJ

label.Geplaatst op 2003-02-13 23:33:55


Ik heb nu voor de tweede keer in vijf maanden tijd wondroos aan mijn been. De eerste keer heb ik ruim twee maanden thuis gezeten ondanks het zwachtelen en een antibioticakuur. Genezen doet het nooit helemaal heeft de dokter mij verteld en daarom moet ik erg voorzichtig zijn met wondjes aan mijn benen en tenen. na de eerste keer bleef de plek bij mij nog steeds gevoelig en is er altijd een klein lidtekentje blijven zitten. Vind het jammer dat er altijd wordt gezegd dat wondroos met tien dagen genezen is want uit de vele reacties van anderen heb ik gemerkt dat het bij de meeste mensen een langdurige geschiedenis is.

label.Geplaatst op 2004-06-19 08:43:53


Ik heb een tip gehad van een mede patiënt om dagelijks vitamine pillen te slikken. Ik heb al jaren geen last meer dus ga ik er maar vanuit dat dit helpt.

label.Geplaatst op 2004-12-07 21:38:04


weet iemand of wondroos besmettelijk is? ik werk bij iemand die het regelmatig heeft,ik ben zwanger en loop liever geen risico,en draag dan liever handschoenen. mijn werkgever zegt altijd dat het niet besmettelijk is?

label.Geplaatst op 2006-12-11 22:30:23


wondroos is een ontsteking op de huid het word helemaal rood en is heel warm net een soort brandend gevoel ook kun je hele erge koorts krijgen ik heb hetzelfde meegemaakt ik had het op mijn been alleen ik was er op tijd bij en ben meteen naar dokter gegaan waar ik een antibiotica heb gekregen. Ben je er niet optijd bij zoals mijn vader die zat in het buitenland op de vrachtwagen hij had zijn hele been open dat moest vaak schoongemaakt worden en het is net of het vlees weg rot niet echt smakelijk en je moet het goed koud houden en zo weinig mogelijk lopen.( kreeg ik als doktersadvies destijds) hoop dat ik je zo wat informatie heb gegeven anders kijk je even via google en dan wondroos er staat genoeg informatie op

label.Geplaatst op 2007-05-12 13:13:57


Ik heb zelf een aanval van acute reuma gehad toen ik 16 jaar was, dat is toch ook een streptococ? Ik ben van mijn 16 tot mijn 43 behandeld met penidural zoveel miljoen. Nu heeft mijn schoonmoeder ernstige wondroos na operatie is dit nu gevaarlijk voor mij?

label.Geplaatst op 2008-01-15 15:13:05


Ik heb onlangs zelf wondroos gehad, tengevolge van eczeem onder mijn voeten en heb daar toen een infectie in gekregen. Mijn vraag is deze: is het nu mogelijk dat ik nu vaker wondroos kan krijgen omdat dit de eerste keer is dat ik dit gekregen heb. E.

label.Geplaatst op 2003-04-05 12:54:11

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren