© 2024 solvo B.V.

27 weken zwanger en witte bloedlichaampjes in urine

Hallo, als moeder maak ik me zorgen om m\'n dochter die 27,5 week zwanger is. Op controle bleek dat ze witte bloedlichaampjes in urine heeft en ook haar bloeddruk was ineens hoog 145-75, normaal heeft ze bovendruk 125 en onderdruk is altijd prima. Vraag: kan het met een blaasontsteking te maken hebben, daar heeft ze nogal eens last van en als ze daar medicatie voor krijgt, is dat schadelijk is dit stadium van zwangerschap voor de baby? Gaarne reactie, groet van een bezorgde a.s. oma


Het kan zeker wijzen op een blaasontsteking, maar is er niet even een testje gedaan? Anders even langs de huisarts en laten testen op blaasontsteking. Normaal gesproken kan een blaasontsteking niet zoveel kwaad, maar tijdens een zwangerschap is het beter om daar niet mee te blijven lopen. Het kan zelfs de bevalling (te vroeg) laten beginnen. En dat lijkt me niet zo fijn met 27 weken. Dus als de test positief is gewoon even een kuurtje net als anders, misschien dat er een andere AB wordt gegeven dan als er geen zwangerschap is. Wel een tipje nog, omdat ze vaak blaasontsteking heeft zegt u, mocht ze nu ook vroegtijdig weeën krijgen, dus voor de 36 weken, of te vaak harde buiken hebben, laat dan even testen op GBS (groep b streptokokken). 20% van de vrouwen is draagster en velen zonder het te merken, maar vaak kan blaasontsteking (hoeft niet altijd) een aanwijzing zijn. GBS veroorzaakt vroeggeboorte en kan erg gevaarlijk zijn voor het kindje. Ikzelf heb een vroeggeboorte gehad daardoor (had ook een blaasontsteking waarmee ik doorgelopen ben, ik dacht dat het gewoon door de zwangerschap kwam de pijn bij plassen) pas bij de 2e zwangerschap bleek dat ik drager ben. Er wordt in nederland helaas veel te weinig getest op GBS, een hoop vroeggeboortes kunnen worden voorkomen als men iedereen zou testen. De bloeddruk...valt volgens mij wel mee hoor. Onderdruk 75 is netjes en dat is de belangrijkste. De bovendruk is wel een beetje aan de hoge kant, maar dat kan ook gewoon van de zwangerschap komen.

label.Geplaatst op 2009-02-08 00:48:55

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren