© 2024 solvo B.V.

Bijwerkingen Diane pil en daarom overstap naar een andere pil

Ik ben ontevreden met mijn huidige pil (Diane-35) vanwege de vele bijwerkingen na 5 jaar: misselijkheid, afname eetlust, spanningshoofdpijn, ondragelijke buikpijn in mijn stopweek, stemmingswisselingen en het vasthouden van vocht voornamelijk in mijn enkels. In eerste instantie kreeg ik deze pil 5 jaar terug als middel tegen mijn toentertijd ernstige acne (onderhuidse puisten!) Nu ben ik daar zo goed als van genezen en zou ik graag over willen stappen op een andere pil, maar ben bang dat mijn acne terugkomt. Vb: door aan de microgynon te gaan. De Yasmin heb ik ook al geprobeerd maar met weinig succes.. (heel veel van afgevallen). Heeft er iemand tips?


Ik heb heel lang de mycrogynonpil geslikt. Uit eindelijk ben ik hiermee ook mee gestopt omdat ik ook tijens het slikken van de pil.Hevig begon te vloeien,uiteindelijk bleek dat ik last vleesbomen had. En deze zijn + de baarmoeder en de baarmoederhals voor 3 jaar geleden verwijderd.Omdat er in mijn familie kanker zat. Mijn moeder was nog maat 57 toen ze aan baarmoederhalskanker overleed. Mijn zus was 47 toen ze aan eileiderkanker overleed.Dus bij is uit voorzorg gewoon de baarmoeder en baarmoerderhals verwijderd.Dit was mijn 2e operatie want ik had al eerder last van vleesbomen maar ze zijn toen niet verder gegaan omdat ik te veel bloed had verloren.Ik ben nu inmiddels 48 en ik mis de ongesteldheid en zo helemaal niet heerlijk is dat. Maar ik zou niet zo gauw weten wat voor een soort pil voor jou geschikt zou kunnen zijn,Misschienn de huisarts od de apotheek. Succes. Laat even weten wat je voor een oplossing heb gevonden.Succes Monique Kreutz-Steur

label.Geplaatst op 2010-11-20 09:48:02


Beste Monique, Wat erg dat je dit allemaal mee moest maken... Dat is veel heftiger dan waar ik mee zit! Helaas gaat mijn zoektocht nog steeds door. Ben al langs de huisarts geweest en die denkt dat ik alleen baat heb bij de Diane ivm het risico op terugkerende acne ondanks mijn leeftijd.. Ik overweeg om een korte pilpauze in te lassen, alleen dan kan ik daadwerkelijk zien of alle klachten verdwijnen en of de acne terugkeert. Dankjewel en jij ook heel veel sterkte! Als ik een oplossing heb gevonden laat ik het weten Hartelijke groeten!

label.Geplaatst op 2010-12-07 20:00:02

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren