© 2024 solvo B.V.

Geen endometriose, wat wel?

Beste allen, Ik heb alle symptomen van endometriose die beschreven worden: heel erg veel bloeden (drie super maandverbanden houden het niet tegen, het loopt er gewoon doorheen en ook grote stukken), erg veel pijn (veel feminax en nog 2-3 dgn op bed woelen vd pijn), pijn bij diepe penetratie, veel darmklachten en vooral tijdens menstruatie, erg opgezette buik, lage rugpijn et cetera. Heb de test ook gedaan op de endometriosestichting site en ook daaruit blijkt dat ik het waarschijnlijk wel heb. Sinds twee maanden voel ik me helemaal niet goed. Ben erg moe, heb al twee maanden last van darmen, pijnlijke, soms zeer pijnlijk darmperistaltiek, veel diarree en ook constipatie en vaak menstruatiepijn terwijl ik niet ongesteld ben. Faeces onderzoek heeft niets uitgewezen, beperkt bloedonderzoek heeft lage ijzer en HB aangewezen maar wel binnen de norm. Ik heb sinds mijn 15de ofzo spastische darm maar met vezelrijk voedsel houd ik dat prima onder controle tot ongeveer 2 maanden geleden. Ik ben 36 jaar, sinds mijn 11de ongesteld, probeer 3 jaar actief zwanger te worden (meten ovulatie en timen sex) 1 x IVF gehad zwanger geraakt maar moest chemisch curreteren na 10 weken, 3 x IUI niet zwanger geraakt. Na vele vaginale echo\'s waarop er niets te zien was twee dagen geleden laparoscopie gehad onder narcose (niet in baarmoeder gekeken, wel blauwtest gedaan). De gyn heeft nul endometriose gevonden, echt niks (wat ook uitzonderlijk is). Wel was stukje darm rechts verkleefd aan de buikwand maar ook dat hebben meer mensen. Ik vind het erg jammer, hoe raar het ook klinkt, dat ik geen endo heb want dat zou alles verklaren, maar wat heb ik dan wel? Mijn moeder heeft op late leeftijd baarmoedermyomen gehad, toen is haar baarmoeder verwijderd. Ik ben erg moe nog en heb pijn in de buik als ik niet lig maar verder voel ik me vandaag wel redelijk. Dus ik dacht, laat ik maar op dit forum posten :-) Graag advies.

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren