© 2024 solvo B.V.

Klein probleempje ..

Hoi, Ik heb een klein probleempje .. om de een of andere reden doet het erg veel pijn als er iets in mijn vagina gaat zonder glijmiddel. Gezien ik zelf nog maar 20jaar jong ben vind ik dat niet normaal.. Ik raak zelf best wel snel opgewonden van uitwendige stimulatie waardoor het \'vochtig\' zou moeten zijn/is binnenin .. Maar het lijkt zo snel op te drogen dat er daarna niets meer in lijkt te kunnen .. (en hier kan ik zo boos van worden, dat dat gewoon niet gaat dat ik wel eens wil blijven proberen van er iets in te duwen .. vaak kan er dan wel ong. 3cm in maar meer niet..) Nu heb ik intussen wel al zeker een jaar geen vriendje meer.. Maar ik sla ook alle jongens af .. Want als het dan zover komt dat we naar bed willen moet ik hun teleurstellen.. Want ik weet gewoon niet hoe het komt dat het allemaal niet meer lukt.. Zou het ook kunnen dat het allemaal zeg maar terug een beetje dichtgroeit omdat ik al meer dan een jaar geen seks meer heb gehad ? (ik heb nog niet vaak seks gehad, enkel in mijn laatste relatie) Ik hoop dat er hier iemand is die het herkent, of me tips kan geven want ik ben het intussen echt wel zat ..


Hoi, Bij de meeste vrouwen is de vagina voldoende vochtig. Echter tijdens bepaalde periodes of omstandigheden kan de vagina droog zijn en is penetratie daardoor pijnlijk. Een vagina die te droog is kan door de volgende oorzaken zijn: - Te snel overgaan tot penetratie tijdens het vrijen, zonder dat er voldoende stimulatie aan vooraf is gegaan om de vagina op een natuurlijke manier vochtig te laten worden; - Een nerveus of gespannen gevoel tijdens de seks kan de vochthuishouding in de vagina vertragen; - Een condoom kan de penetratie vermoeilijken als er geen glijmiddel bij wordt gebruikt. Let wel op of het glijmiddel geschikt is voor gebruik met condooms. Gebruik geen middelen die op petroleumbasis zijn, zoals Vaseline. Het condoom wordt er onbetrouwbaar door en Vaseline vormt een prima broedplaats voor vaginale infecties; - Hormoonschommelingen, bijvoorbeeld tijdens de overgang of na een bevalling, kunnen vaginale droogte veroorzaken. Dit komt door een verlaagd oestrogeengehalte, wat droogte van de vaginawanden veroorzaakt. Gebruik in dit geval een glijmiddel. Vaginale strakte of vaginisme Dit komt meestal voor wanneer je je gespannen voelt op het moment dat penetratie gaat gebeuren. Moeilijkheden bij penetratie van een strakke vagina kan zelfs voorkomen wanneer de vagina wel vochtig genoeg is. Zeker wanneer je nog niet zo seksueel actief bent kunnen de eerste paar keren pijnlijk zijn omdat de vaginawanden dan nog niet voldoende opgerekt zijn. Bij de eerste keer kan daar ook nog bijkomen dat het rekken van het maagdenvlies pijn doet. In sommige gevallen gaat het verder en wordt vaginale strakte veroorzaakt door vaginisme. Vrouwen met vaginisme hebben last van sterke, oncontroleerbare spierspasmen van de vaginaspieren. Niet alleen tijdens de gemeenschap, maar ook als er vingers worden ingebracht of zelfs tampons. De clitoris is het meest gevoelige deel van de vrouwelijke genitaliën. Zachtjes aanraken of wrijven over de clitoris is voor de meeste vrouwen zeer plezierig, maar voor sommigen zeer pijnlijk. Pijn aan de clitoris kan ook voorkomen door een slechte hygiëne. Vaginale afscheiding kan onder het clitorishoedje terecht komen en wanneer dit niet goed wordt gereinigd, kan dat leiden tot pijn. Groetjes jan clabbers orthopeed/kno/heelkunde

label.Geplaatst op 2010-08-05 11:59:50

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren