© 2024 solvo B.V.

Net zwanger en erge buikpijn

Ik ben nu 5 weken zwanger en heb vanaf t begin erge buikkrampen. Ik dacht ook echt dat ik ongesteld zou worden. Nu ben ik van de week naar t ziekenhuis geweest en heb ik een inwendige echo gehad. Alles leek oke, ook al was t nog erg vroeg. Ze vonden mijn klachten wel vreemd maar de gyn zei later dat sommige vrouwen dit de eerste twee maanden kunnen hebben. Ongeveer om de anderhalf uur komen de krampen opzetten. Het voelt als menstruatiepijn alleen dan maal 10. Ik word al een week gemiddeld 5 keer per nacht wakker en moet dan echt gaan lopen van de pijn. Soms ga ik bijna over mn nek van de pijn. T voelt echt niet normaal en ik kan helemaal niet genieten van mijn zwangerschap. Ik word steeds moeier van die gebroken nachten en van de pijn word ik ook niet echt vrolijk. Zijn er vrouwen die dit gevoel kennen en mij gerust kunnen stellen, tips kunnen geven enz enz. Warme kruiken en paracetamol helpen tijdens zo\'n aanval niet echt. Alvast bedankt voor de reacties.


Hoi, ik ben moeder van twee gezonde kinderen. Ik heb ook in de beginmaanden erge buikpijn gehad. Dit noemen ze wel nestelpijn. Ook had ik nogal een gespierde buik, en dat geeft bij uitrekking ook wel buikpijn. Ervan uitgaan dat zolang de echo goed is, dat het ook goed is. Heb vertrouwen en maak je er maar niet te druk om. Maak je je er wel erg druk om, laat dan wat vaker controleren. probeer te genieten! sterkte en groet, Rota

label.Geplaatst op 2007-12-10 16:48:44


Hoi Loreena, Ik heb bij m'n tweede zwangerschap met week 6 en week 9 ook een aantal dagen ontzettende krampen gehad, zelfs met bloedverlies, ik had echt het gevoel dat het mis zou gaan. En met m'n laatste zwangerschap hetzelfde met weer week 6. Beide keren was er gewoon niets aan de hand, er de rest van de zwangerschap is probleemloos en klachtloos verlopen. Misschien is het wel beter als je kramp hebt om even rustig te gaan zitten of liggen ipv rond te gaan lopen, gewoon voor de zekerheid? Groetjes van Petra, mama van 3kids (4jr, 2jr, 23 weken).

label.Geplaatst op 2007-12-10 21:51:33


Bedankt voor je reactie. Ik wacht af. Donderdag weer een afspraak in t ziekenhuis!

label.Geplaatst op 2007-12-11 12:44:44


Hoi Petra Bedankt voor je reactie! Als ik zo'n aanval heb is de pijn veel erger als ik lig. Lopen biedt dan een beetje verlichting. Vandaar.. Groetjes, Loreena

label.Geplaatst op 2007-12-11 12:48:08


Hoi, weet je al wat meer ondertussen? Groetjes Petra. petraps.hyves.nl

label.Geplaatst op 2007-12-25 20:54:19


Ik weet inmiddels wat meer. 2 weken geleden begon de buikpijn minder heftig te worden en het nam (gelukkig) steeds meer af. Nu heb ik praktisch geen pijn meer! Heb gisteren een echo gehad en alles ziet er goed uit. Ben vandaag 9 weken zwanger. Bedankt voor de interesse!

label.Geplaatst op 2007-12-28 14:21:59

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren