© 2024 solvo B.V.

SOS - zwanger en toch ongesteld??

Ik zit met een vraag. In oktober 2004 ben ik bevallen van mijn eerste kind. En sinds december 2004 ben ik weer aan de pil. In februari 2005 ben ik van pil veranderd omdat ik bij mijn vorige pil veel last had van bijwerkingen o.a. te veel bloedverlies etc.. Met de huidige pil gaat het beter. Toch heb sinds 2 maanden wat vage klachten, heb continue last van misselijkheid, pijnlijke opgezette buik,moe, veel last van afscheiding, vaak hoofdpijn en stemmingswisseling etc. Kortom bijna dezelfde klachten wat ik bij mijn vorige zwangerschap ook had. Ik ben ondertussen wel gewoon ongesteld geweest alleen de allerlaatste keer is het nogal raar gegaan. Ik heb op 23 mei jl mijn laatste pil ingenomen en alleen op 28 en 29 mei jl lichte bloedverlies gehad (4-5 dgn is bij mij normaal). Kan het zo zijn dat ik door de pil heen toch zwanger ben geraakt (heb de pil nooit vergeten in te nemen!) en toch ongesteld ben geworden??


Toch voor de zekerheid maar even een testje doen

label.Geplaatst op 2005-06-08 23:56:44


Hallo Gokkusagi. Het bestaat zeker dat je door de pil heen zwanger kunt worden. Heb het al 2 x meegemaakt in de familie en kennissenkring. Mijn nichtje was zwanger door de pil heen en werd toch elke maand ongesteld ook nog. Toen ze dacht last te hebben van haar darmen ging ze naar de dokter die haar doorverwees naar het ziekenhuis voor een echo en zag daar tot haar schrik dat er een volgroeid kind in haar buik zat van 6 maanden. Dat was schrikken natuurlijk. Verder zag je bij haar geen buik omdat ze een spierkruising in haar buik had, zodoende werd haar kind de buik ingedrukt, en had ze geen zwangere buik. Wil alleen even laten weten dat er wel degelijk vrouwen in verwachting raken door de pil heen.

label.Geplaatst op 2005-06-12 19:23:52


Ik heb de klachten nog steeds maar wilde nog even wachten op m\'n volgende menstruatie. Nu heb ik op zaterdag 18 juni jl. ter inlasting van m\'n stopweek m\'n laatste pil ingenomen. Op woensdag 22 juni jl. ben ik ongesteld geworden, van woensdag t/m zondag vrij hevig. Het is vandaag dinsdag 28 juni en heb nog steeds een lichte bloeding, in de vorm van slijmerig bloed + bruinverlies. Dit ondanks ik met de nieuwe de strip ben begonnen. Zoals eerder gezegd, de eerder omschreven klachten heb ik dus nog steeds. Het feit dat ik ieder maand (maar dan wel de laatste keren op een nogal verschillende manieren) wel wat bloedverlies heb gehad, denk ik dat ik toch niet zwanger ben maar toch ben ik erg onzeker en voel gewoon iets raars...Ook omdat de huidige klachten heel erg overeenkomen met de klachten die tijdens m\'n vorige zwangerschap er ook waren, vandaar...Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!

label.Geplaatst op 2005-06-28 11:22:58


Als je niet zwanger bent, als dat is uitgesloten, dan kan het zijn dat deze pil die je nu gebruikt te licht is. Ik heb namelijk bij het wisselen van pil ook ooit zulke klachten gehad. Uiteindelijk was de derde pil een suc6.

label.Geplaatst op 2005-06-10 15:26:01


Zoals je dit beschrijft, denk ik, dat je niet zwanger bent. Ik weet natuurlijk je leeftijd niet, maar bv na je 35ste komen dit soort klachten wel vaker voor. Ik heb de laatste 8 jaar ook zulke klachten, ook opgezette borsten soms wel 14 dagen per maand, ik gebruik al vanaf mijn 30ste geen voorbehoedsmiddelen meer, neen, eigenlijk nog eerder, maar toen heb ik een aantal kinderen gekregen. Heb eigenlijk maar heel kort de pil geslikt, tot mijn 18de....... En van mijn 28ste tot mijn 30ste nog 2 jaar de pil geslikt, en toen niks meer aan voorbehoedsmiddelen gedaan. Maar je slikt hormonen, dus zou je zeggen dat je die klachten, zoals je beschrijft dus minder of niet zou hebben, ik kan het nog terugvoeren op dat ik geen voorbehoedsmiddelen gebruik, al jaren niet meer. Maar ik heb jaren lopen rommelen met mijn ongesteldheid en met zulke klachten als je beschrijft, en nu, het laatste jaar wordt ik ineens nogmaar 2 dagen per maand ongesteld, maar heb nogwel 1 week per maand opgezette borsten, net of ze vol melk zitten........ een akelig gevoel.

label.Geplaatst op 2005-06-28 16:17:50


hoi ja je kan zwanger worden ook als je de pil gebruikt en dan ongesteld wezen mijn dochter is dat ook overkomen ze was toen 17 jaar en ondanks de pil werd ze zwanger en was ze gewoon ongesteld ze was 22 weken zwanger toen zij en wij er achterkwamen omdat ze begon te groeien een beetje veel in een keer we zijn erg geschrokken en mn dochter ook ze heeft na de bevalling een andere pil gekregen en dat gaat goed we hebben nu een heerlijk kleinzoon en mn dochter is er erg wijs mee hij is nu alweer 4 jaar

label.Geplaatst op 2006-06-21 19:40:52

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren