© 2024 solvo B.V.

Vaginisme

Ik ben een meid van 18 jaar. Ik ben nog maagd en elke poging tot gemeenschap is mislukt. Ook lukt vingeren niet (ook niet als ik het zelf doet) en een tampon inbrengen is ook onmogelijk(zelfs de allerkleinste met een inbrenghuls wil niet lukken). Hier baal ik erg van en ik vermoed dat ik last heb van vaginisme en ik wilde naar een gynaecoloog gaan maar ik vind het toch een beetje genant. Is er iemand die hier ook last van heeft? Of weet iemand wat de gynaecoloog dan precies doet?


Hey paardenbloem, Ik wil je eerst even zeggen dat het totaal niet genant is wat je hebt. Het is een vervelend probleem, waar veel vrouwen last van hebben. Heb je al een gekeken op http://www.vaginisme-info.nl/? Je denkt dat je vaginisme hebt, maar er kan ook iets anders aan de hand zijn. Daarom adviseer ik je inderdaad om een afspraak met een gynaecoloog te maken. Deze kan dan eerst met je bespreken wat je klachten zijn. Als het een goede gynaecoloog is, zal deze in eerste instantie gewoon bespreken wat je voelt, wanneer je dat voelt, enzovoorts. Bedenk je bij je afspraak, dat elk onderzoek waar een arts mee komt, je niet hoeft te doen. Dat je niet zenuwachtig hoeft te zijn voor een afspraak met de gyn. Wat heel belangrijk is bij vaginisme, is dat niets wordt geforceerd. Dus als je vaginisme hebt, is het meestal onverstandig om met een speculum (eendenbek) onderzoek te doen, als je zoveel last hebt. Als hij/zij denkt aan vaginisme, zal hij/zij je waarschijnlijk doorsturen naar een seksuoloog. Dit is iemand die er veel verstand van heeft. Vooral bekkembodemspier oefeningen zijn handig hierbij. Soms is het zo, dat de gyn toch even wil kijken, er kunnen ook andere dingen aan de hand zijn namelijk. Hopelijk heb je hier wat aan. x

label.Geplaatst op 2010-12-10 12:15:51

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren