© 2024 solvo B.V.

Uitslag bloedonderzoek

Hallo allemaal, Ik heb een vraagje. Onlangs heb ik een bloedonderzoek laten doen en de uitslag liet volgens de assistente van de huisarts geen bijzonderheden zien. Toch wil ik graag weten of de volgende uitslagen wel zo normaal zijn aangezien de normale waarden erachter worden gezet en ik die toch wel vind afwijken. Ik zit vaak net boven het minimum. Ik ben natuurlijk geen arts maar misschien dat iemand me hierbij kan helpen? Bezinking BSE 2.0 (<20-) Eosinofielen totaal 0.5 (<0.5-) Basolfiele granulocyten, absoluut 0.0 (<0.2-) Ferritine 44 (20-150) Foliumzuur 27.7 (>7-) Kreatinine 61 (50-100) Neutrofile granulocyten absoluut 3.3 (1.5-7.5) Leukocyten 6.5 (4.0-10.0) Lymfocyten absoluut 2.3 (1.0-3.5) Monocyten absoluut 0.4 (0.1-1.0) Vitamine B12 327 (150-800) Vitamine D 48.5 (20-100) TSH 1.0 (0.5-5.0)


Ik zie maar één duidelijke afwijking Vit.D (25-OH Calcidiol) Deze waarde (48,5)is veel te laag, ondanks de referentie van 20-100. Volgen de laatste inzichten, welke door div. laboratoria en enkele grote ziekenhuizen worden aangehouden, is de minimumwaarde 80, en een gezonde waarde 120. Echter bij een waarde van 100 of hoger spreekt men van voldoende. De referentie is dan ook 80-100-200nmol/l De vele klachten die dit tekort kunnen veroorzaken zijn zéér divers, en voor zeer veel artsen niet plaatsen, temeer óók omdat zij niet op de hoogte zijn terwijl dit wèl in hun vakliteratuur is vermeld...... Maar als de artsen dit niet lezen... Voor zéér uitgebreide informatie kan je terecht op; http://b12tekortbabbelbox.messageboard.nl/index.php Zie het topic; Artikelen Nederlands Auteur "Diesel" Toegang tot dit forum topic verkrijg je door je te registreren. Hier een klein onderdeel uit dit topic; Vitamine D3. Klinische chemie (met grafieken) Door Muskiet. http://www.nvkc.nl/publicaties/documents/2007-3-p150-158.pdf Één advies; Ga NIET zelf sleutelen met Vit.D supplenten. Controle van een arts met KENNIS is onontbeerlijk !! Succes, Dick.

label.Geplaatst op 2009-02-20 16:29:28

Naar forum Hematologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren