© 2024 solvo B.V.

Uitslag bloedonderzoek

Hallo allemaal, Ik heb een vraagje. Onlangs heb ik een bloedonderzoek laten doen en de uitslag liet volgens de assistente van de huisarts geen bijzonderheden zien. Toch wil ik graag weten of de volgende uitslagen wel zo normaal zijn aangezien de normale waarden erachter worden gezet en ik die toch wel vind afwijken. Ik zit vaak net boven het minimum. Ik ben natuurlijk geen arts maar misschien dat iemand me hierbij kan helpen? Bezinking BSE 2.0 (<20-) Eosinofielen totaal 0.5 (<0.5-) Basolfiele granulocyten, absoluut 0.0 (<0.2-) Ferritine 44 (20-150) Foliumzuur 27.7 (>7-) Kreatinine 61 (50-100) Neutrofile granulocyten absoluut 3.3 (1.5-7.5) Leukocyten 6.5 (4.0-10.0) Lymfocyten absoluut 2.3 (1.0-3.5) Monocyten absoluut 0.4 (0.1-1.0) Vitamine B12 327 (150-800) Vitamine D 48.5 (20-100) TSH 1.0 (0.5-5.0)


Ik zie maar één duidelijke afwijking Vit.D (25-OH Calcidiol) Deze waarde (48,5)is veel te laag, ondanks de referentie van 20-100. Volgen de laatste inzichten, welke door div. laboratoria en enkele grote ziekenhuizen worden aangehouden, is de minimumwaarde 80, en een gezonde waarde 120. Echter bij een waarde van 100 of hoger spreekt men van voldoende. De referentie is dan ook 80-100-200nmol/l De vele klachten die dit tekort kunnen veroorzaken zijn zéér divers, en voor zeer veel artsen niet plaatsen, temeer óók omdat zij niet op de hoogte zijn terwijl dit wèl in hun vakliteratuur is vermeld...... Maar als de artsen dit niet lezen... Voor zéér uitgebreide informatie kan je terecht op; http://b12tekortbabbelbox.messageboard.nl/index.php Zie het topic; Artikelen Nederlands Auteur "Diesel" Toegang tot dit forum topic verkrijg je door je te registreren. Hier een klein onderdeel uit dit topic; Vitamine D3. Klinische chemie (met grafieken) Door Muskiet. http://www.nvkc.nl/publicaties/documents/2007-3-p150-158.pdf Één advies; Ga NIET zelf sleutelen met Vit.D supplenten. Controle van een arts met KENNIS is onontbeerlijk !! Succes, Dick.