© 2024 solvo B.V.

Broxil

Mijn dochter van 9 jaar heeft een Broxilkuur gekregen voor een amandelontsteking. Ze is nu 4,5 dag bezig en heeft het flesje laten vallen. Moet ik een nieuw flesje halen of mag ze stoppen?


Je mag NOOIT eerder/zomaar stoppen met een antibioticakuur. Anders kan het zijn dat de bacterie nog niet voldoende gedood is en dus terug kan komen. Omdat die bacterie dan al Broxil heeft gehad kun je een resistente streng hebben en dan is je dochtertje veel verder van huis. Ik zou dus gewoon terug gaan naar de apotheek voor een extra flesje. Grappig zit net zelf ook aan de Broxil! Succes

label.Geplaatst op 2010-02-18 17:29:53


Het beste is dat de hele kuur afgemaakt wordt omdat anders de kans is dat de ontsteking terugkeert als de ontsteking nog niet helemaal weg is, het beste kunt u bij de apotheek vragen of u het restje nog moet geven, u kunt dan aangeven hoeveel er nog in het flesje zat.

label.Geplaatst op 2010-02-18 18:55:28

Naar forum Infectieziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren