© 2024 solvo B.V.

Auto-immuun ziektes

Hallo, Ik ben nieuw op dit forum en ik zou graag iets meer willen weten over auto-immuun ziektes. Ik had al heel lang een te traag werkende schilklier, is 2 jaar geleden verwijderd. Ook heb ik een opnamestoornis van vitamine B-12, ik krijg 1 x in de 3 weken een injectie. Sinds 3 maanden heb ik Psoriasis. Zijn er meer mensen met meerdere auto-immuun ziekes en kan iemand mij vertellen of dit doorgaat of houdt dit een keer op? Ik bedoel of de goede cellen een keer stoppen met de eigen goede cellen aan te vallen? Ik voel mij de laatste tijd weer heel vervelend en heb een aantal klachten waarvan ik een paar herken maar er zijn ook nieuwe(andere) klachten zoals: dagen dat ik heel veel moet plassen, dagen dat mijn linker voet dik is, vaak hoofdpijn (was nooit eerder een hoofdpijn persoon) Groetjes, Garden


Als je een auto immuunziekte hebt heb je eerder kans op nog een auto immuunziekte. Ga eens naar een orthomoleculair arts, deze kan je vertellen wat voor vitamines e.d. je kunt nemen om je weerstand te verhogen.

label.Geplaatst op 2006-09-28 22:16:36


Beste Garden, Ik wilde je even laten weten dat ik aan je denk. Zelf heb ik sinds 5 jaar diabetes. Daar zijn ook een vernietiging van de intrinsic factor (dit houdt in B12 injecties). Antistoffen tegen de schildklier (dit houdt in hormoonsuppletie). Vernietiging van de eierstokken. Ik ben 45 jaar. De arts vindt het verstandig om daar aanvullende hormonen voor te nemen. Er zijn ook antistoffen tegen de bijnier. Maar tot op heden draait die nog. Afwachten maar. Waar houdt dit op vraag je je af. Dit doe ik ook regelmatig. Veel sterkte gewenst.

label.Geplaatst op 2007-10-04 22:06:52

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren