© 2024 solvo B.V.

Bloed in ontlasting

Hoi, mijn huisarts is met vakantie en om gelijk de spoed lijn te bellen vind ik het een beetje...... Ik heb sinds een paar weken telkens bloed in mijn ontlasting. Eerst dacht ik dat het een aambei was of een wondje, maar het bloed blijft meekomen met de ontlasting zonder dat ik iets voel, geen pijn, geen zichtbare aambeien, geen last van mijn darmen, niets.!!! Ik begin me nu wel een beetje zorgen te maken, wat kan het zijn? Is er iemand die ook zoiets heeft gehad en die mij kan vertellen waar het aan kan liggen? Moet ik toch de spoed lijn bellen of kan ik wachten totdat mijn huisarts terug is van vakantie?


ik zou daar maar wel even naar toe gaan IK DENK DAT JE EEN COLONOSCOPIE MOET GAAN KRIJGEN BLOED BIJ ONLASTING IS NOOIT GOED STERKTE

label.Geplaatst op 2003-08-30 16:37:28


lieve an ik heb hier al maanden last van heb inmiddels een onderzoek gehad en er is een poliep gevonden die de bloeding veroorzaakt deze moet weggehaald door middel van colonscopie helaas is dit bij mij al twee maal mislukt vanwege laxeren waar ik niet goed tegen kan misselijk. het is jammer ik hoop dat jij meer succes heb maar ga wel naar de dokter bij lang aanhouden groetjes

label.Geplaatst op 2003-09-01 20:08:50


het hangt er een beetje vanaf of er bloed IN je ontlasting zit of dat het er bovenop ligt,en ook of het vers of oud is.Het is altijd beter om er even naar te laten kijken als dit blijft.Misschien heb je last van erg harde ontlasting?dat zou een scheurtje kunnen veroorzaken elke keer dat je naar toilet gaat.Succes ermee

label.Geplaatst op 2003-10-03 14:39:07


Het kan een poliep zijn of darmkanker, of gewoon inwendige aambeien. Als je altijd rond de 38graden koorts erbij hebt, dan is het meestal kanker, maar vaak is het gewoon inwendige aambeien, maar je moet wel altijd naar de dokter gaan, want als het wel kanker is, kunnen ze het wegsnijden, en als je een paar jaar verder bent niet meer.

label.Geplaatst op 2003-09-23 09:43:01


(An): Het is niet echt harde ontlasting. Dit heb ik normaal ook zo. Het bloed ziet er vers uit en het ligt erbovenop. Het is al ongeveer een maand zo. Ik ben pas 15 jaar jong!

label.Geplaatst op 2004-01-15 21:58:41


aambeien kunnen ook inwendig zitten en dus niet zichtbaar zijn.Verder kan het inderdaad ook een poliep zijn.Laat er in ieder geval even naar kijken,want het hoort zeker niet zo te zijn.sterkte ermee,laat ff weten hoe het afloopt bij de huisarts ok?groetjes nurse Angela

label.Geplaatst op 2004-01-15 23:11:04


Het antwoord van aimee is ronduit slecht.Premature veronderstellingen doen beslist geen goed.Een verwijzing naar een arts is voorlopig voldoende.

label.Geplaatst op 2005-12-03 21:11:09


hoe ontstaan inwendige aambeien? ik ben erachter dat het heel erg pijn doet aan m'n anus als ik naar de wc ben geweest.

label.Geplaatst op 2004-01-20 20:50:55


die kunnen onstaan door te vaak te hard (moeten) persen,net zoals bij de uitwendige aambeien.Vaak hebben vrouwen er ook last van tijdens de zwangerschap door de verhoogde druk in de buik.

label.Geplaatst op 2004-01-20 21:26:05


Gelukkig!!! Het zijn toch aambeien. Ik krijg nu zetpillen. Ik werd al helemaal bang, want stel je voor dat het toch een poliep was! Maar goed, heel erg bedankt dat jullie op mijn berichtje hebben gereageerd! Gr. Marietje

label.Geplaatst op 2004-01-23 14:37:56


gelukkig dat het meevalt!succes ermee

label.Geplaatst op 2004-01-23 14:48:17

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren