© 2024 solvo B.V.

Colonscopie en bacterie

Binnenkort moet ik een colonscopie ondergaan, de zoveelste keer, maar deze keer is het toch anders. Er is een gevaarlijke en vaak dodelijke bacterie op de locatie Lichtenberg (Clostridium difficile)geconstateerd. Gewone reinigingsmiddelen helpen niet. In Tiel was er een probleem met de reinigingapparatuur van de endoscoop, waardoor men vreesde dat er patiënten HIV-besmet waren. Dit was gelukkig niet zo. Mijn immuunsysteem is praktisch weggevallen en ik ben ook bejaard, 75 jaar. Er is juist gevaar voor oude verzwakte mensen. Ik moet een scopie hebben voor Crohn / colitis ulcerosa. Ik ben bang dat er besmetting kan plaatsvinden. Is het eigenlijk wel verantwoord, gezien de huidige omstandigheden, om de colonscopie door te zetten ? Moet niet eerst de gevaarlijke bacterie weg zijn ?


Als er inderdaad de bacterie is dan moet die eerst echt weg zijn anders is het overwegen of de scopie inderdaad moet plaats vinden. ik moet zeer binnenkort ook voor een colonscopie en als er geen goede hygiene en voorzorgsmaatregelen word getroffen, doet het meer kwaad dan goed. Mijn vraag is of is of de voorbereidingen voor de scopie, bij mij 3 liter met opgeloste zakjes drinken, er ook nog andere methoden zijn voor de reiniging-schoonmaak van de darmen. en in welke ziekenhuizen die worden toegepast.

label.Geplaatst op 2005-11-08 14:42:08


het drinken van een vloeistof , aantal liter, is mij de enige bekende manier om de darmen schoon te krijgen. het moet namelijk helemaal schoon zijn om het slijmvlies te kunnen bekijken. succes

label.Geplaatst op 2005-11-08 18:16:43


Je kunt ook laxeren met Phosphoral,maar dit is niet in ieder ziekenhuis gebruikelijk. Vraag het maar na,de hoeveelheid drinken is nl veel minder(geloof maar 1 flesje) dan met clean praep(vaak 3 tot 6 liter)

label.Geplaatst op 2005-11-08 22:12:39

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren