© 2024 solvo B.V.

Coloscopie en klean prep!!!!

Is er iemand die wat nuttige tips heeft voor de klean prep en de coloscopie?? Ik zie er nl erg tegenop, ik krijg wel dormicum omdat het laatste deel van de dunne darm ook bekeken moet worden!! Maar dit stelt me niet erg gerust, ik hoor alleen maar negatieve verhalen over het onderzoek!! (Help!!) Benji


Meestal mag je de kleap-prep wel met ranja opdrinken. Het blijft niet lekker, maar het is nu eenmaal nodig voor het onderzoek. Daarnaast reageert iedereen verschillend op dormicum, de een krijgt niets mee van het onderzoek en bij de ander doet het helemaal niets. Hopelijk hoor je bij de eerste categorie en valt het allemaal mee. Mijn Oma heeft twee weken terug hetzelfde onderzoek gehad en had al eerdere vreselijke ervaringen met dit onderzoek, maar dit keer verliep alles op een goede manier en heeft ze totaal geen pijn gehad. Geef gewoon duidelijk aan dat je angstig bent voor het onderzoek, dat is niets om je voor te schamen en dan kunnen ze er rekening mee houden tijdens het onderzoek. Sterkte, Norah

label.Geplaatst op 2004-01-27 12:29:39


Hoi hoi, Mijn tip is doe een beetje siroop in de kleanprep, dan is het een stuk beter te drinken. je moet op je li-zijde liggen omdat de darmen dan het beste liggen en beter toegankelijk zijn. Probeer je zelf zoveel mogelijk te onspannen en daar helpt de dormicum je ook wel bij. Heel veel sterkte en succes, groetjes Zustertje 22

label.Geplaatst op 2004-01-30 00:35:47


als je denkt dat je de liters cleanprep niet kunt drinken ,vraag dan of je mag laxeren met phosforal.Dan hoef je maar twee glaasjes te drinken met het zelfde effect(wel vies ook hoor)succes ermee

label.Geplaatst op 2004-02-18 09:18:28


Je zou aan je arts kunnen vragen of je behalve een slaapmiddel (dormicum) ook een pijnstillend middel kunt krijgen zoals: pethidine of ventonyl. wanneer je probeert om je te ontspannen verloopt het onderzoek al beter dan dat je gespannen bent. het is natuurlijk wel vervelend als de arts met de scoop de bocht om gaat in de darmen of wanneer er lucht ingeblazen wordt, maar dat is bij iedere patient anders. de een heeft nauwe darmen de andere juist niet. over de klean-prep. Ga dit niet met een rietje drinken want dan kom je aan het kokhalzen! gewoon in een glas schenken en ineens opdrinken. meng het wel met wat aanleng limonade, dat maakt de smaak wat lekkerder. Veel succes met het onderzoek.

label.Geplaatst op 2004-02-18 19:03:25


Hallo Benji, Ik heb onlangs (7juni) ook een coloscopie gehad en zag er ook vreselijk tegenop omdat ik het eerder had meegemaakt. Die 1e keer liep idd op een drama uit. Nu heb ik dat aangegeven voor het onderzoek en heb gevraagd of ik niet wat meer verdoving mocht hebben. Ze hebben hier enorm rekening meegehouden. Ik ben zelfs spontaan in slaap gevallen, en heb helemaal niks van het onderzoek meegemaakt. Wees gewoon eerlijk en duidelijk voordat het onderzoek begint en geef gewoon aan dat je er enorm tegenop ziet. Daar kunnen ze zeker wel rekening meehouden. Groetjes, Denise

label.Geplaatst op 2004-07-06 00:06:27


Hoi Nurse, Ik las in het foldertje en op vele web-sites over de phosforal, maar in mijn ziekenhuis doen ze dat niet omdat er dan nog te veel mensen zijn die niet schoon genoeg zijn. Dus helaas zal ik het met de klean-prep doen. Maar toch bedankt voor het meedenken. groetjes Benji

label.Geplaatst op 2004-02-18 10:06:24

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren