© 2024 solvo B.V.

Continue buikpijn met uitstraling naar likant bovenin rug, PDS? Ik betwijfel het

Hallo.. Ik heb een vraag.. ik loop nu al zo\'n 2 jaar met buikklachten..ik zal alles zo goed mogelijk omschrijven..het begon zo.. Ik kreeg 2 jaar geleden last van ineens zeer hevige pijnaanvallen in mijn li-bovenbuik..het was een continue aanwezige zee hevige stekende pijn, Ik moest veel overgeven, en werd eigenlijk \"algeheel\" ziek..De aanvallen bleven terugkomen..soms elke week..soms 1 keer in de maand..(niet elke keer braken erbij) (voorheen had ik soms het gevoel zo moe te zijn..dan kon ik zo in slaap vallen om 16u smiddags..ondanks het op tijd naar bed gaan) Die pijnaanvallen bleven terugkomen..en duurden meestal een aantal uren..en zakte dan langzaam weer af..ik kreeg op een gegeven moment pijn vanaf in het \"maagkuiltje\", tot ongeveer aan mijn navel. Deze pijn is tot op heden continue en altijd aanwezig.. ik merk geen \"opluchting\"als ik naar het toilet ben geweest,en merk ook geen invloeden van eten..heb ook geen opgeblazen gevoel..of bloed/slijm bij de ontlasting..De pijn voel ik dus alijd, ook als het niet aangeraakt wordt (als ik bv gewoon sta voel ik het ook..een zeurende pijn) Ik ben wel vaak misselijk (vooral sochtends) en heb soms echt daaaaagen geen zin in eten. Ik voel me soms vreemd.. alsof ik er \"niet echt ben\" zeg maar..ik kan me dan totaal niet concentreren..en heb het idee dat ik dan ook slechter zie..dit duurt dan wel een aantal uren.. De pijn straalt sinds een jaar ook uit naar mijn rug (linkerkant, bovenin), in het begin dacht ik dat het iets in mijn li-long was; ik voelde het vooral bij het inademen)..nu hoef ik echt niet in te ademen om het te voelen..ik voel het altijd..soms iets heviger..soms iets minder..Er is toen gekeken of ik een longembolie had of een ontsteking in mijn long (rontgenfoto en bloedonderzoek), de uitslag was echter negatief; en er werd niet meer naar omgeken.... Over mijn algehele gesteldheid: - ik heb vaak een te hoge pols (ook in rust) - ik voel me soms \"raar\" (hoe moet ik het anders zeggen) - altijd buikpijn (geen verschil met voor- of na het eten) en dus ook in mijn rug - geeen opgeblazen gevoel - geen bloed/slijm bij de ontlasting - geen buikkrampen - vaak misselijk - vaak zo moe, slap gevoel in de spieren - soms zoooo vrolijk..een uur laten zooo chagarijnig (zonder enige aanleiding) - soms prikkels in mond na eten - geregeld last van aften in de mond Onderzoeken die ik gehad was en allen negatief: - rontgen van de borstkas - coloscopie - rontgenonderzoek van de dikke darm (om te kijken of al het voedsel passeerde; moest ringetjes slikken, na een week zat er van de (20?) ringetjes nog 1 in mijn darm (voor de arts schijnbaar genoeg om spastische darm te constateren) - echo milt - schildklieronderz (+onder van adrenaline, etc..?/stoffen die met de urine uitgescheiden worden) - onderzoek van het hart Medicijnen, zonder resultaat: MAAG: - Nexium 20mg - Omeprazol - domperidon DARMEN: - laxeermiddelen (movicolon) En nog een middel tegen misselijkheid (heb ik echter niet geslikt, ben er onderhand zo\'n beetje zat van om medicijnen te slikken om de sympt te bestrijden..er moet toch een oorzaak zijn) Mijn internist stelde de diagnose: spastische darm. Ik heb echter zeer sterk mijn twijfels. Er werd letterlijk gezegd; je bent nog jong, je bent een puber; maak je niet zo druk! Maar, ik ga mij juist WEL zorgen maken zo..het lijkt wel of ik langzaam maar zeker..steeds verder achteruit ga.. Is er misschien IEMAND, die verder kijkt dan ALLEEN darmen? Ik kan zo niet verder..niet met het verhaal van; je moet er mee leren leven.. dan kan ik niet..omdat mijn klachten volgensmij helemaal niet overeenkomen met PDS, Ik dronk voor een tijd terug idd te weinig, daar wordt nu op gelet; ik drink zeker wel zo\'n 2 liter op een dag.... Sorry voor mijn lange verhaal..maar ik ben zo langzamerhand hopeloos.. wie heeft misschien ENIG idee, wat er met mijn lijf aan de hand is???? Heel erg bedankt voor de moeite, en liefs, Renate


Hallo Renate, Je vroeg je af of ieman enig idee had wat het kan zijn, Heb wel een suggestie, al herken ik niet al jouw klachten. Heb zelf ook tijden met een zeurende buikpijn rondgelopen, die vooral boven de navel was. Vaak misselijk (bij mij meestal na eten) en braakneigingen. Daarnaast, andere klachten als hoge bloeddruk (+ snelle polsslag), vocht vasthouden, moe etc. Na veel onderzoeken bleek de oorzaak een ontstoken galblaas te zijn (vanwege grote galsteen). Middels een bovenbuikecho kunnen ze dit ontdekken. Misschien een idee ?

label.Geplaatst op 2004-12-09 23:42:47


Renate, De klachten die jij omschrijft lijken erg veel op mijn klachten.Ik heb al sinds 2002 last van mijn linkerzij die is begonnen na een periode van een paar dagen met heftige kramp.Maar is daarna nooit meer pijn vrij geweest.de pijn die ik voel lijkt nog het meest op een erg gevoelige blauwe plek.Ik ben er inmiddels wel achter dat ik geen chinees of italiaans eten moet nuttigen want dan heb ik direct veel meer last.Ik heb inmiddels bijna alle scans gehad de er zijn maar zonder resultaat. ik hoop dat je mij een mailtje terug stuurt groeten an1

label.Geplaatst op 2005-03-29 21:45:38


Ik herken veel klachten die je hebt, niet alle. Ben zelf heel mijn leven stressvogel geweest . Jarenlang overgegeven 's ochtends, veel pijn in maag en darmen heftige krampen, blijkt spastische darm) en ook linkerkant van borst. Ooit met ambulance afgevoerd na hevige pijn op borst en linkerarm (bleek maag). Ook veel last van raar, onwerkelijk gevoel gehad, vooral in mijn jeugd (met een soort voortdurende waas in hoofd). Bleek hyperventilatie. Veel paniekaanvallen gehad omdat ik dacht dat ik erg ziek was. Longen, maag, lever, nieren, hart alles met de jaren onderzocht.Geen ziekte onder de leden. Waarmee ik zeggen wil: het lichaam kan heel veel pijnen en ellende geven, zonder dat er sprake is van ziekte. Jouw verhaal lezend denk in zeker niet dat er niets ernstigs met je aan de hand is, mijn eerste gedachte was dat je lijf reageert op jouw continue gevoel van onzekerheid en angst. Groet en sterkte

label.Geplaatst op 2007-03-17 17:17:46


Hoi! Bedankt voor je reactie!!! Ik heb inmiddels weer een onderzoek gehad.. waar uitkwam dat mijn 12 vingerige darm ontstoken is, evenals mijn maagslijmvlies. Meer weet ik nog niet.. misschien voor jou een idee om dat ook eens na te laten kijken?? Liefs, Renate

label.Geplaatst op 2005-03-30 12:24:09


hoi renate, ik denk dat het je galblaas is. alles wat jij schreef heb ik namelijk ook gehad.val jij ook af?ik viel per week zon anderhalve kilo af.op het laatst was ik nog maar 55 kilo.ik bleek dus een galblaas vol met stenen te hebben.gelukkig heb ik er maar een half jaar mee gelopen omdat mijn moeder mijn klachten herkende(zij had het zelf ook gehad en ook haar galblaas is verwijderd).en inderdaad,via een echo kunnen ze er achter komen wat of het is en hoe groot de stenen zijn.ik zou als ik jou was nog maar eens naar de huisarts stappen en vragen of ze je doorsturen naar het ziekenhuis.stomme fout trouwens dat die dokters niet meteen aan galblaas denken met zulke klachten als jij hebt.maar ja,wie ben ik om dat te beoordelen.hahaha.hoor ik nog van je wat of het is?groetjes shenandoah

label.Geplaatst op 2005-05-19 08:41:53

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren