© 2024 solvo B.V.

Darmvliesonsteking endeldarm?

6 dagen geleden heb ik plotseling flinke darmkrampen gekregen, vervolgens werd ik zo naar, beroerd dat ik een flauwte kreeg. toen ik weer bijkwam poepte ik vervolgens in mijn broek. ik bleef erg naar, zweterig en boeren. na 10 minuten weer veel ontlasting, nu dunner. daarna steeds naar toilet met gevoel van aan de de dunne, bleek ik alleen helder bloed uit te komen. dit ging de hele nacht door met als ik weer moest erg beroerd, misselijk, zweterig en rillen van de kou. Huisarts ier de volgende dag bij geweest. ik had geen koorts. vermoeden van onsteking van het darmslijmvlies van de endeldarm. over een week een sigmoidoscopie. verder geen behandeling of therapie. het is iedere dag wat beter gegaan. Pijn in onderbuik, vorral bij het lopen. Maar vandaag weer de hele dag beroerd/misselijk gevoel, ondanks middel tegen misselijkheid. bijna 3 maanden geleden is na maanden toenemende baarmoederkrampen, mijn baarmoeder verwijderd (laparascopisch), sinds een aantal weken had ik weer last van pijn onder in buik, gevoel van wondpijn na de operatie, terhoogte van mijn baarmoedermond. mijn leeftijd is 57. voor de operatie last van functionele prikkelbaredarm, door de baarmoederkrampen. ben toen metamucil gaan gebruiken. normaal nooit geen last van verstoppingen. maar de laastse maanden soms ineens moeite met ontlasing is dan ook keutelig. 6 dagen geleden had ik ook een half uur ervoor keutels. Na de operatie zijn mijn darmen erg gevoelig gebleven; veel rommelen en borrelen en zo en kan niet alles eten. wie herkent deze verschijnselen en heeft vermoeden van oorzaak en wat is er voor behandeling? huisarts heeft niets voorgeschreven, is ook niet besproken.

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren