© 2024 solvo B.V.

Diverse infecties/ontstekingen

De laatste 4 jaar word ik geplaagd door diverse ontstekingen. Achtereenvolgens een prostaatontsteking, gevolgd door diverticulose waardoor inmiddels het sigmoid is verwijderd. De laatste 4 jaar heb ik continu een hoge lycocytenwaarde > 15 tot 18. Deze zakt zelden. De huisarts geeft dan aan \'het zal wel weer ergens een ontsteking of infectie zijn\' dan volgt er wat antibiotica en daar doe ik het dan mee. Sinds een jaar heb ik last van zeer slecht genezende wondjes. Ze ontsteken allemaal en de huid geneest daarna niet meer volledig. Dit leidt tot een definitieve verkleuring en gevoelsmatig dunnere huid. Hiervoor heeft mijn huisarts me naar de dermatholoog verwezen. Deze weet hier echter vooralsnog ook geen raad mee. In het verleden ben ik heel veel geplaagd door zware ontstekingen maar de laatste 4 jaar is het een continuproces geworden waarbij de ontstekingen elkaar afwisselen en ik inmiddels bij 4 verschillende specialiteiten onder behandeling ben (geweest). Mijn vraag is of iemand hier soortgelijke klachten heeft. Overigens is het geen suikerzuikte dat is al 3 x onderzocht. Persoonlijk lees ik wel eens wat over een auto immuun ziekte of bloedziekte, echter mij kennis hierover is te gering.


Olfieldje, ga je eens verdiepen in het Omega-3en6 gebeuren, en neem dan ook wat informatie van Vit.D3 in ogenschouw. Onze huidige voeding geeft een enorme wanverhouding tussen Omega's 3 en 6 welke ligt op 1:40, die hoort te liggen op 1:2à3 ! Deze wanverhouding maakt ons sterk vatbaar voor ontstekingen omdat Omega-3 zijn werk niet kan doen. Omega-3en6 maken namelijk beide gebruik van één en hetzelfde stofje dat in dit geval bijna volledig wordt verbruikt door Omega-6. Ook een tekort aan Vit.D3(25-OH Calcidiol)is in dit verband zeker niet ondenkbaar, en veroorzaakt een enorme waaier aan allerlei klachten. De minimale bloedwaarde voor D3 (25-OH) is tegenwoordig 80nmol/l, en voldoende is 100-130nmol/l. LET OP. Artsen hanteren vaak nog de fossiele referenties, met als minimum 30 of 50nmol/l. Dit volledig achterhaald! Laat dus je bloed prikken op D3 (25-OH), PTH (Parathormoon) + Calcium, Fosfaat en Magnesium.(deze laatste 3 het liefst gemeten IN de rode bloedcellen ) en als je arts het wil doen, de Omega vetzuren 3en6. NatuurARTSEN meten deze stoffen wèl. Ga je dieet eens na, en probeer er achter te komen wat je binnen krijgt aan Linolzuur (Omega-6) en alfa-linoleenzuur (Omega-3)

label.Geplaatst op 2009-04-24 21:36:52


Misschien zou je fistelpot U kunnen helpen bij het verbeteren van de ontstekingen en open wondjes. Het is een geheim familierecept wat al 140 jaar gemaakt wordt van roomboter met kruiden. Heel veel mensen hebben er al baad bij gehad.

label.Geplaatst op 2009-10-06 21:49:35

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren