© 2024 solvo B.V.

Gewicht toename-als je hyper bent iplv hypo ?

Ik ben al langdurig schildklierpatient (hyper) Na de bevalling van mijn dochter 3 jaar geleden voelde ik me toppie (zwangerschapshormoon) en mijn gewicht en schildklier was redelijk stabiel. Nadat het zwangerschapshormoon weer verdween uit me lichaam. zou ik weer problemen gaan krijgen dus weer hyper. is ook gebleken uit de tsh. alleen het vreemde is je zou verwachten dat ik zou gaan afvallen. maar de laatste jaren bemerk ik dat ik alsmaar dikker en dikker wordt ? terwijl ik toch niet hypo ben. heeft hier iemand ervaring mee? want ik persoonlijk denk dat het te maken heeft met langdurig gebruik van strumazol.


Waarom vraag je dit niet aan je huisarts of gynaecoloog? Meestal verandert de hormoonhuishouding tijdens, maar ook blijvend na een zwangerschap. Wellicht heeft het hiermee te maken?

label.Geplaatst op 2005-04-08 20:23:16


Hoi zolletje, Dat je hier op dit forum om info vraagt vind ik alleen maar goed! En natuurlijk kan je met je vraag ook bij je behandelend arts terecht als je die hebt.Helaas komt het alleen vaak voor dat je arts je ook geen goed antwoord kan geven en dan is het goed als je zelf op onderzoek uitgaat! Op de eerste plaats zou ik proberen er achter te komen wat je schildklier bloedwaarden nu zijn, daardoor kan je er achter komen of je nu nog hyper of hypo bent. Mee denken als schildklier patiënt is heel belangrijk, omdat het er om gaat dat je aan een arts goed kunt weergeven hoe en wanner jij je goed voelt. Alleen goede bloedwaarden geeft geen garantie voor het je goed voelen. Op internet zijn goede site's te vinden die je verder kunnen helpen zo als b.v. de Schildklier Stichting en HmnH (Hypo maar niet Happy). Ik wens je heel veel sterkte, groetjes van een lotgenoot, nairam

label.Geplaatst op 2005-05-21 10:13:09

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren