© 2024 solvo B.V.

Nogmaals schildklier

hoi ik heb ongeveer anderhalf jaar van een te langzaamwerkende schildklier ik gebruik tyrax 0,125 toch houd ik die moeheid hyper en ben depresief nergens zin in ben het liefst in huis herkent iemand dit? jullie hebben het steeds over waarden daar heeft mijn huisarts het nooit over hoe weet je dat ? en is het niet tijd dat hij mij door stuurt naar n internist,


Hoi zonnestraaltje, Het is heel goed mogelijk dat je nog niet goed afgesteld bent op de medicatie. Zelfs als je bloeduitslagen binnen de marges van de gehanteerde lab. bloedwaarden zijn. Daarnaast kan het ook zo zijn dat er meer of andere dingen niet goed zijn zoals b.v. een vitamine b12 tekort, of dat de omzetting van de TSH en Ft4 niet goed verloopt naar een goede waarden van T3. Als dat niet goed verloopt dan blijf je ook m.n. erg veel psychische klachten houden. Het is heel vervelend maar helaas wel zo dat er veel artsen zijn die niet goed op de hoogte zijn van wat een niet goed werkende schildklier teweeg kan brengen en hoe je die moet behandelen. Ze denken al snel: een beetje Tyrax, de patient binnen de gehanteerde waardes brengen en de rest gaat vanzelf wel weer goed komen. Bij een groot aantal patienten werkt dit ook wel zo maar bij net zo veel niet en die blijven met heel veel rest verschijnselen lopen, wat hen jaren van hun leven negatief beinvloed. Vaak wordt er dan gezegt het zit tussen uw oren of u bent overspannen. Kortom dat jij je nog niet goed voelt is heel vervelend en maakt je moedeloos, maar voor veel schildklier patienten heel herkenbaar. Ik wil je aanraden ook eens te kijken op de HmnH (Hypo maar niet Happy) site daar vindt je lotgenoten en heel veel informatie! Het is heel vervelend zo als je je nu voelt (spreek uit ervaring)en wens je veel succes en sterkte!! Groetjes, nairam

label.Geplaatst op 2005-05-21 10:02:14


hoi klinkt vrij overmoedig maar ik ben ervaringsdeskundige elke 3 mnd je schildklierhormoon laten controleren bij een een internist die er verstand van heeft ga zeker naar een acad ziekenhuis en loop die huisarts aub voorbij want die hebben hier geen enkel verstand van. groet ron

label.Geplaatst op 2006-01-08 01:49:50

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren