© 2024 solvo B.V.

Pijn bij insuline

Na het inbrengen van de naalt 5 mm. lang doe ik de benodigde aantal eenheden inspuiten. Tijdens het in spuiten krijg ik een brandend gevoel. Soms zo heveg dat ik de spuit op zij zou willen gooien en niet meer gebruiken. Ik weet dat het spuiten voor mij van (levens)belang is. Daarom pak ik de spuit elke keer weer. Ik heb mijn probleef voor gelecht aan de diabetesverpleegkundige, alleen die weet geen oplossing voor dit probleem. Is er iemand die mij kan helpen? gaag zo snel mogelijk aantwoord. Mensen die leven met een insuline pomp willen die hun ervaring door geven aan mij want dat is mijn laaste optie. Voor hen die reageren alvast mijn dank. P.S. Ik hoop dat er een oplossing bij zit?


en hoe is het nu?

label.Geplaatst op 2005-04-08 21:08:43


Hallo, ik zelf heb jaren insuline gespoten. Zelf had ik een zwakke plek aan de rechter kant van mijn buik waar ik ook altijd een branderig gevoel had bij het injecteren. Daar kun je zelf niets aan doen. Zorgen dat je die plekken niet meer gebruikt. Op dit moment heb ik een insulinepomp. Dat is geweldig een echte aanrader. Wil je meer weten, dan hoor ik het wel. GR// de-pareltjes

label.Geplaatst op 2005-05-04 19:11:54


Beste Aardbei, Je vroeg of er mensen zijn met een insulinepomp. Wel, ik gebruik al 12 jaar een insulinepomp. Het is de D-Tron Plus. Het dragen van een pomp houdt (helaas ) niet in dat je nooit meer hoeft te injecteren. Ik moet namelijk circa één keer in de twee dagen een nieuwe infuusnaald inbrengen. Dit houdt in dat ik een slangetje met een naald aanbreng in de huid ( bij mij in de buik ). Dit zal dus ook pijn geven. Bovendien blijft de naald constant in de huid zitten. Als het injecteren pijnlijk is, dan zal dit ook wel pijn doen. Ik dacht dat er een systeem bestaat waarbij de insuline onder druk wordt aangebracht in plaats van met een naald. Dit zou je eens aan je internist kunnen vragen. Veel succes ! Groetjes, Peterh.

label.Geplaatst op 2005-07-06 22:08:53

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren