© 2024 solvo B.V.

Te kort of teveel van iets

Mijn 69 jarige moeder kampt al jaren met het volgende moeilijk te omschrijven probleem.\\\'s Ochtends vroeg wordt zij ziek wakker en heeft het idee dat ze dan van iets teveel of te weinig in haar lichaam heeft. Geen pijnklachten. Zij heeft een absoluut energieverlies.Soms helpt een aspirientje en regelmatig knapt ze in de loop van de avond weer op.Klachten nemen toe. Vroeger had ze het soms, nu bijna dagelijks. Bekend met spastisch colon, gal verwijderd (lang geleden). Heeft even goed gereageerd op antidepressiva. Bloeduitslagen vlgs. internist goed. Is in korte tijd aangekomen (wrs. van antidepressiva).Vlgs. natuurarts last van pijnappelklier. Melatonine zonder resultaat geslikt. Wie o wie herkent deze klachten (bij benadering) Veel dank Bente


geen ervaring daarmee, misschien wel een idee: om naar een antrophosofisch arts te gaan; die kijkt nog verder.....! ( heb daar wel -goede- ervaringen mee )

label.Geplaatst op 2004-08-21 14:04:55


Ik zou niet naar een "natuurarts" of "antroposofisch arts" gaan, want dat zijn alternatieve lui. Ze mogen het predicaat arts ook niet eens dragen. Je internist zal je echt wel goed nagekeken hebben. Als die niets kan vinden, houdt het ook een keertje op, hoe hard dit ook klinkt. Sommige mensen gaan dusdanig leven naar hun in beginne vaak nog milde klachten, dat hun hele leven draait om de klachten en dat het alsmaar erger wordt. Het kan goed zijn zo'n spiraal te doorbreken. Dat vereist wel een besef dat er lichamelijk misschien wel niets mis is. Nog even ter duidelijkheid: ik kan niet beoordelen of er iets mis is, maar ik ga af op de internist.

label.Geplaatst op 2004-09-19 23:10:25


Slikt ze nu nog medicijnen? Kijk eens op de bijsluiters wat de bijwerkingen zijn. Vaak geven de medicijnen een grote vermoeidheid. Ga dan terug naar de arts. Verder is het zoals Co zegt vanuit zijn artsenoogpunt,ga niet naar een natuurarts. Ik bekijk het vanuit Homeopathie en vaak is een arts klaar waar de natuur/homeopaat of welke alternatieve geneeswijze ook, een uitkomst kan bieden. De artsen bestrijden symptomen en alternatieve genezers zorgen dat het lichaam zichzelf hersteld door hem te helpen te strijden tegen de ziekten. RWT

label.Geplaatst op 2004-09-21 11:17:53

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren