© 2024 solvo B.V.

Verpleegkundige begeleiding bij insuline leren injecteren.

Hallo, ik zal me even voorstellen. Ik ben Ditthe, 22 jaar en ben bezig met de opleiding MBO-V. Ik ben bezig met afstuderen, mijn onderwerp is: \\\"De verpleegkundige begeleiding bij een diabetische zorgvrager die zelf insuline moet leren injecteren\\\". Ik ga hier een checklist voor ontwikkelen, misschien heeft iemand nog tips of ideeen voor me. Misschien weet jij of er in andere ziekenhuizen hier al mee wordt gewerkt. Alle info en reacties zijn welkom, alvast bedankt! Groetjes Ditthe


Tja... Bij ons op de afdeling wordt er wel gewerkt met een checklist insulinespuiten. Doe eens navraag bij een ziekenhuis bij je in de buurt, vraag een diabetesverpleegkundige om info of loop een dagje met haar mee. Als je - om op het eerste terug te komen - het in het ziekenhuis probeert op een afdeling met interne geneeskunde, liefst natuurlijk endocrinologie, info te vinden kun je denk ik een heel eind opschieten met je afstudeeropdracht. In ieder geval succes ermee elena

label.Geplaatst op 2003-05-03 14:27:45

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren