© 2024 solvo B.V.

Allergie-test

Hoi, Mijn zoon van 11 heeft een paar plekken eczeem, heeft las van jeuken. Ik wil allegie-test bij de huisarts. Ik vraag me af of kan mogelijkheid door waspoeder. Kan HA een allergie-test voor waspoeder of niet? Ik hoor graag van jullie. Bedankt! groetjes Kreeft70


Hallo Kreeft, hoe weet je dat het eczeem is? Is het niet uitslag in eerst instantie, want als huisarts diagnose eczeem heeft gesteld kun je vaak creme krijgen. Wat ik wil aanraden is even proberen in te poederen met Herocyn medicated skinpowder en dan kijken of het weggaat. Als dat niet zo is, kun je alsnog naar de HA gaan, maar bij dermatoloog kunnen ze gerichtere onderzoeken doen en testen.. Groetjes Marjolijn

label.Geplaatst op 2007-01-29 19:08:23


Mijn zoon was toen baby ook last van eczeem. de dokter zei dat komt door voeding en kreeg zalf. Toen hij wat ouder minder geworden. Als hij zweet heeft, last van jeuken. Een paar dagen geleden wordt steeds erger jeuken. Misschien dacht ik dat komt door waspoeder. Ik wil informeren of kan allergie-test laten doen van waspoeder. Weet je misschien? Anders zal ik de huisarts een afspraak te maken. Hij moet afblijven van jeuken, blijft wel moeilijk. groetjes Kreeft70

label.Geplaatst op 2007-01-29 19:13:51


Je kunt tegen het jeuken Herocyn poeder(gratis proefzakje) aanvragen bij Aromar.nl, dat zal zeker werken tegen de jeuk. Daarbij zou ik vragen huisarts om verwijzing dermatoloog en dan afwachten wat daar uit testen komt. Groeten en sterkte, Marjolijn

label.Geplaatst op 2007-01-29 19:47:17


Als je bijna zeker weet dat het een wasmiddel allergie is kun je natuurlijk ook even zelf uitproberen door een ander wasmiddel te gaan gebruiken (een anti allergeen wasmiddel zoals neutral). Als de klachten verdwijnen/verminderen dan weet je dat het waspoeder de allergie veroorzaakt. Blijven de klachten bestaan dan is het hoogst waarschinlijk een andere oorzaak. Bij de dermatoloog kunnen ze erg gericht onderzoeken op allergie.

label.Geplaatst op 2007-01-30 09:27:41


Ik heb eerst zonder verzachtmiddel gewassen om te kijken of eczeem minder wordt. Ik kreeg een zalf van huisarts, vroeger ook hetzelfde gebruiken. Nu wordt wel minder. Als nog steeds erger wordt, zal ik wel contakt met huisarts. Bedankt voor tip!

label.Geplaatst op 2007-01-31 15:37:36

Naar forum Kindergeneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren