© 2024 solvo B.V.

Babybril

Ons dochtertje van 8 mnd heeft +5 brilsterkte aan beide ogen en loenst heel erg. Hierdoor moet ze nu al een brilletje. Wie heeft tips? We zijn op zoek naar een exemplaar dat flexibel is, met veren achter de oren. Alles welkom, van merk babybril t/m hoe je zo\'n bril ophoudt bij zo\'n klein meiske. Bedankt!


Er is ook een mogelijkheid voor lenzen. Lenzen die niet dagelijks vervangen heoven te worden (dacht ik). Ik ben zelf voor mijn ogen naar Utrecht geweest (voorheen AZU) en daar zit een gespecialiceerde afdeling bij de oogheelkundige voor speciale afwijkingen en lenzen bij baby's.

label.Geplaatst op 2008-09-12 09:24:29


Hoi, ik heb niet echt ervaring met brilletjes voor zulke kleine kindjes, maar ik weet dat er speciale babybrillen zijn met klitteband aan de achterkant van het hoofd. Ik heb deze alleen nog gezien als zonnebril, maar ga ervan uit dat dit ook in gewone bril te koop is. Wellicht even bellen naar een goede opticien of desnoods naar de thuiszorgwinkel. succes, rota

label.Geplaatst op 2007-07-03 14:15:26


Hallo, Hebben jullie al een geschikt montuur kunnen vinden? Onze zoon, nu negen maand oud, heeft ook een bril nodig. Omdat hij een forse plus afwijking heeft van 7,75 aan beide ogen. Nu zijn we bij ons in de buurt bij een opticien geweest om brillen te passen, maar keuze valt erg tegen. Hebben jullie bepaalde merken die wij aan onse opticien kunnen doorgeven? Wat is jullie ervaring bij het gebruik van de bril. Houdt jullie kindje hem op? En merk je ook dat die nu echt beter ziet?

label.Geplaatst op 2007-12-07 11:45:04

Naar forum Kindergeneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren