© 2024 solvo B.V.

Blaasontsteking is onderzoek urinereflux nodig?

Hallo, We wonen momenteel in het buitenland. Onze 1 jaar oude zoon heeft 1x blaasontsteking gehad. Hij krijgt binnenkort een nierscan om te zien of nieren zijn aangetast (weet niet hoe heftig de blaasontsteking is geweest). Hij moet volgens dokter ook een VCUG krijgen (of hier of in Nederland). Een voor mijn zoontje behoorlijk vervelende test om na te gaan of hij urinereflux heeft van blaas naar nieren. Mijn vraag is, is het normale gang van zake om zo\'n test te laten doen of is het overdreven? Heeft iemand hier ervaring mee, of kan raad geven?


Hey, mijn dochtertje heeft het ook gehad, en bij haar hebben ze het ook gedaan. ik zou het wel laten doen. want het is erg belangerijk om te weten of dat goed is. want als hij dat wel heeft moet hij geopereerd worden. want het mag niet zo blijven! groetjes

label.Geplaatst op 2008-07-14 23:27:01


Als onderzoek wordt voorgesteld, doen ze dat niet zomaar, dus ja zeker laten doen. Alleen is operatie niet altijd nodig hoor, dat hangt van de graad van reflux af. Heel veel sterkte, Swanica

label.Geplaatst op 2009-05-19 15:45:27

Naar forum Kindergeneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren