© 2024 solvo B.V.

Blauwe beentjes

Hallo,mijn kleindochter heeft vanaf dat ze een baby was,last van blauwe beentjes ,een keer ook een arm. Huisarts en ziekenhuis kunnen niets vinden. Vanavond, ze is nu anderhalf jaar oud, werd ze weer schreeuwend wakker met blauwe beentjes.ze had dit een half jaar niet meer gehad. Ik maak me er erg bezorgd over. Zijn er ouders die dit ook mmegemaakt hebben? Aub laat dan even wat weten. bedankt. Een bezorgde oma


Mijn zoontje is nu 8 weken en ook hij heeft last (of liever gezegt: ik heb er last van) blauwe beentjes. Het is alleen als je hem draagt. Hoe maakt niet uit. Soms zijn ze blauw, maar sinds gisteren ook paars. Zijn voetjes voelen dan ook wat kouder aan en als je hem neerlegt, dan trekt het wel snel weer bij. Het consultatie buro weet er geen raad mee en ook de huisarts niet. Hij zegt dat ik me vooral geen zorgen hoeft te maken, omdat hart en longen verder goed klinken en hij goed drinkt (bv) en goed groeit. Er werd me gevraagt of meer mensen het hadden gezien (alsof ik het verzin...) maar ja dus... Toch ben ik er niet gerust op. Een baby moet je kunnen dragen zonder dat hij blauwe beentjes krijgt, lijkt mij! Wie heeft nog meer ervaring?

label.Geplaatst op 2005-06-22 10:29:40


Ik heb jullie berichten gelezen en ook ik heb hiermee te maken met mijn dochtertje van 4 maanden. Toen ze ongeveer 2 maanden oud was begon het en wij dachten eerst dat het water van het bad te warm was geweest ofzo, terwijl ik een thermometer had gebruikt. 16 juli 2005 was de tweede keer dat het gebeurde en nu gebeurt het regelmatig. Zoals al omschreven komen die blauwe beentjes op het moment dat je haar optilt. Wij zijn vorige week ter observatie in het ziekenhuis geweest en mijn dochtertje heeft een echo gehad en röntgenfoto\'s. Alles bleek goed en wij werden ook naar huis gestuurd. Ze vertelden daar dat het een spasme aan de bloedvaten is en dat er niets tegen te doen is en dat het waarschijnlijk (dat hopen we dan maar) met de groei over zal gaan. Ik ben er nog steeds niet gerust en ik zal het tot op de bodem uit laten zoeken. Op 29 augustus 2005 heb ik weer een afspraak met de kinderarts en ik ben benieuwd wat daar uit zal komen. Het is zo\'n naar gezicht en ze heeft er ook last van als het gebeurt. Mochten jullie inmiddels meer over dit fenomeen weten, dan ontvang ik graag een reactie. Zodra ik iets meer weet zal ik ook reageren. Groetjes juul

label.Geplaatst op 2005-08-08 23:32:29


Hoe is het nou Juultje? Ik heb een soort gelijke vraag gesteld onder \"baby van 5 maanden groeit niet goed\". Wat ik me wel afvraag is waarom Belinda en Peeke niet voor verder onderzoek naar een kinderarts worden verwezen, en Juultje wel. Het lijkt mij bij alle 3 de baby\'s hetzelfde verschijnsel. Mijn neefje gaat dus binnenkort ook voor onderzoek naar de kinderarts. Ik ben benieuwd. Hoop dat iemand van jullie 3 nog wat laat horen. Groetjes Karlina

label.Geplaatst op 2006-01-24 14:00:26


Beste Karlina, Inmiddels zijn we een paar maanden verder en mijn dochter is bijna 10 maanden. Ik moet je heel eerlijk zeggen, na het laatste ziekenhuis bezoek heeft ze het nagenoeg niet meer gehad. Ze kruipt nu en staat tegen alle deuren en muren en ik denk zelf dat nu haar bloedvaten meer beweging krijgen dat de toe en aanvoer van het bloed beter werkt. De enige momenten dat ze er nog weleens last van heeft is als ze zich enorm druk maakt, dan zie ik een blauwige gloed in haar benen komen, maar als ik haar troost en op mijn schoot heb zitten trekt het snel weer weg. De kinderarts wil mij perse nog wel een keertje spreken om te vragen hoe het gaat, dit uiteraard ook om voor zichzelf een beeld te kunnen vormen. Dus dat gaat binnenkort gebeuren. Zoals ze in het ziekenhuis al zeiden is het waarschijnlijk een spasme aan de bleodvaten maar zekerheid kunnen ze er niet over geven. Misschien is het raadzaam dat jouw zus/schoonzus dat in haar verhaal meeneemt als je neefje naar het ziekenhuis moet. Laat ze anders ook het ziekenhuis opdracht geven om contact op te nemen met het Spaarne Ziekenhuis in Hoofddorp, is slechts een tip. Sterkte met je neefje, als het hetzelfde als mijn dochtertje is dan komen er echt betere tijden. Ben wel benieuwd naar de diagnose bij jouw neefje dus als je zo vriendelijk zou willen zijn om mij op de hoogte te houden, graag. Groetjes juultje.

label.Geplaatst op 2006-01-25 09:23:47


Hallo Juultje, Gelukkig dat het met jouw dochter goed gaat nu! En ik denk ook fijn dat je nog een keer op controle komt, dan weet je zeker dat het goed is. Mijn neefje moet dus ook binnenkort, ze weten nog niet wanneer. Maar ik zal je zeker op de hoogte houden! Groetjes Karlina

label.Geplaatst op 2006-01-27 15:32:47


Vandaag zijn mijn zus en zwager met mijn neefje in het ziekenhuis geweest. Ze troffen helaas een nogal chagerijnige arts die niet echt de tijd voor ze. Toch zijn ze er nog 2 uur geweest. Er werd hen heel veel dingen gevraagd over groei, eten, borstvoeding, en wanneer die blauwe handjes en voetjes er zijn en wanneer niet. De arts zei dat hij het niet wist en wat ze wilden, verder onderzoek of niet.... Beetje vreemd dus. Zij willen dus wel verder onderzoek en daarvoor wordt mijn neefje volgende week opgenomen ter observatie. Hoelang dat gaat duren weten ze nog niet, hangt af van wat ze zien. Kan ook een paar uur zijn. Het niet zo hard groeien kan liggen aan dat mijn zus in het begin hele krachtig borstvoeding heeft gehad en nu niet meer. Gewicht en lengte zijn goed in verhouding, dus dat geeft niet zoveel zorgen. Wel heeft hij nu vooral in zijn nek een hele droge huid. Het is ook heel rood. De arts had het over een allergie. Ze is nu op opvolgmelk over gegaan (in combinatie met borstvoeding) dus kan dat het zijn. Wat ook nog zo is trouwens is dat mijn neefje ook hele dikke armpjes en beentjes heeft. Iedereen die dacht altijd dat het gewoon babyvet was, stond wel leuk ook :-) maar de arts zei dat het niet goed was, het was een zwelling die zeker geen vet was... Nou een heel verhaal dus, als ik meer weet zal ik het weer opschrijven hier. Hartelijke groeten Karlina

label.Geplaatst op 2006-02-09 20:21:14


Gisterenochtend is mijn neefje weer thuis gekomen uit het ziekenhuis. Hij heeft er totaal bijna 4 dagen gelegen. Hij lag op de babyafdeling met babys die net uit de coufeuse komen. Het was daar dus erg warm... Hij heeft al die dagen geen blauwe handjes en voetjes gehad... Je zou zeggen dat het bij mijn zus thuis erg koud is dus. Ze hadden zelfs op zijn slaapkamer al de verwarming licht aangezet. Hielp allemaal niks, maar volgens de arts gedeid hij gewoon beter bij hogere temperaturen...Hij is hollands welvaren werd er gezegd! Dus er is gewoon niks aan de hand. Hij is helemaal gezond. Nou dat valt mee gelukkig! Groetjes!

label.Geplaatst op 2006-02-24 23:09:18

Naar forum Kindergeneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren