© 2024 solvo B.V.

Clonidine verstandelijk gehandicapt kind

Hallo, Mijn dochter is verstandelijk gehandicapt en 6 jaar. Al 4 jaar zijn we in het ziekenhuis circuit bezig. Ze heeft altijd een bepaald gedrag vertoont , drinkproblmen, slaapproblemen gehad. Sinds een jaar vertoont ze dwangmatig gedrag, tics en enorme slaapproblemen. Het kinderpsychiatrisch centrum gaf aan dat het organisch zou zijn: prikkelgeleiding in de hersenen en op advies van hun zijn we weer bij een bekende neurollog belandt. Hij gaf aan dat het op een kindje met PDDnos zou lijken. De stoffen in haar hersenen zouden bepaalde booschappen niet goed geleiden. Voor haar slaapproblemen en tics heeft hij Clonidine voorgeschreven. Eerste week 1 tablet \'s avonds en tweede week 1 \'s morgens en 1 \'s avonds, derde week 1 \'s morgens en 2 \'s avonds. We zijn nu 2 weken verder en de slaapproblemen worden erger. Ze heeft nu inslaapproblemen en ze is al om 23.30 uur wakker en weer om 03.00 uur en om 04.00 uur. Klopt het dat de klachten eerst verergeren of hoe lang duurt het eer dat het medicijn werkt. Ik maak me toch zorgen hoor. Weet iemand meer over dit middel ?? Groetjes van een bezorgde moeder


Als je bezorgd bent, moet je hier niet je vraag posten. Ik denk dat je het beste deze vraag aan je neuroloog kunt stellen. Dus of even opbellen (vaak kan zo'n telefoontje wel beantwoord worden) of een afspraak maken.

label.Geplaatst op 2004-10-19 22:34:19


Ik heb geen ervaringen met een verstandelijk gehandicapt kind, en uw ervaringen. Wel weet ik dat Clonidine een bloeddruk verlagend middel is. Verlagen van de bloeddruk heeft tot gevolg dat het kind rustiger en slaperig wordt. Ik weet niet of de arts dit middel voorgeschreven heeft omdat de bloeddruk van uw kind hoog is. Clonidine blijkt ook een effect op de aanmaak van groeihormonen te hebben. Om die reden heeft mijn kind dit middel tijdens een onderzoek toegediend gekregen. Mijn ervaring is dat mijn kind er erg slaperig van werd, en dit effect hield enkele uren aan.

label.Geplaatst op 2005-01-07 19:55:51

Naar forum Kindergeneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren