© 2024 solvo B.V.

Diaree

onze dochter van 4 jaar is al bijna acht maanden aan de diaree onderzoek levert niets op ze gebruikt wel singulair zijn er soms mensen die weten of het van dit nieuwe medicijn komt


ddcpeter, Ik vind het ronduit beschamend dat je op dit forum na 8 maanden ellende voor je dochter de vraag durft te stellen of haar diaree verband kan houden met het medicijn singulair. Dit is een vraag die je zelf na maximaal 1 week diaree al had moeten onderzoeken. Ik las je vraag en binnen 2 minuten wist ik, via Google, het antwoord al. Dat had jij ook kunnen weten door óf de bijsluiter te lezen, óf de apotheker te raadplegen en als je dan nog twijfels had de bijwerkingen op internet op te zoeken. Het is al erg genoeg dat je dochter longproblemen heeft, maar dankzij de afwachtende houding van de ouders heeft het nu waarschijnlijk maag-darm problemen bij. Wat ik hier neerschrijf komt misschien hard over, maar ik kan er heel slecht tegen als mensen niet zuinig zijn op hun kinderen en dan wordt ik vreselijk boos. En dan niet oefenboos maar echt boos.

label.Geplaatst op 2005-10-08 20:03:17


Ja, ik ben het met Nak eens. Men moet inderdaad heel zuinig zijn op de kinderen en niet afwachtend. Er overlijden al genoeg kindjes, of hebben blijvende gevolgen doordat ze voor ziektes in hun prille jeugd niet of fout zijn behandeld. En met medicijnen zeker eerst de bijsluiter goed lezen en niet zomaar wat geven. Door amoxycycline bv hebben zoveel kinderen begin jaren \'80 blijvende verkleuring aan hun \"grote mensengebit\" gekregen, terwijl er wel een alternatief was voor dat middel, en er stond in de bijsluiter dat het tandverkleuring kon geven als het aan kinderen onder de 8 jaar werd toegediend. Toch werd het massaal voorgeschreven. Vond ik toen al heel belachelijk, omdat er ook andere antibiotica\'s waren met niet deze bijwerking.

label.Geplaatst op 2005-11-11 15:19:39

Naar forum Kindergeneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren