© 2024 solvo B.V.

Een oplossing voor migraine.

hallo, mijn dochter van 12 heeft al zo\'n 4 jaar 2x maandelijks een migraine-aanval. dat is na veel doorzeuren bij de huisarts, in het ziekenhuis bevestigd. zij krijgt hiervoor imigran neusspray en voor de misselijkheid domperidon. de aanval begint met een vlek in haar linkeroog en binnen een kwartier krijgt zij ernstige hoofdpijn, waarbij ze flauwvalt en daarna afwisselend overgeeft, slaapt, en controle verliest over haar lichaam. ik vind dat mijn dochter, ondanks de medicijnen, er erg aan toe is tijdens zo\'n aanval. ook erna is ze niet in staat ook maar iets te doen. ze is uitgeput en lusteloos. wij zijn pas weer teruggeweest bij de huisarts en ik moest een migraine dagboek bijhouden. wat mijn dochter eet, wat ze op een dag doet aan school, beweging, slapen enz. maar eigenlijk heb ik daar al die jaren al op gelet. de arts overweegt om preventief een bloeddrukverlager te geven. mijn vraag aan jullie is: wie heeft hier ervaring mee met hun kind en kan het kwaad om iedere dag zo\'n pil te slikken? of zijn er andere mogelijkheden om die migraine te verminderen of, nog beter, te stoppen? het beinvloed het dagelijks leven van mijn dochter, omdat zij gemiddeld zo\'n 6 dagen per maand niet naar school kan. het leren gaat haar wel goed af en ze haalt het achterstallige huiswerk ook wel in, maar ze vind het vreselijk. ik hoop op veel berichten. een bezorgde moeder.

Naar forum Kindergeneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren