© 2024 solvo B.V.

Erg harde ontlasting

Hallo, Mijn dochter van 2 en 4 maanden heeft sinds 3 dagen erge harde ontlasting. Het komt er nauwelijks uit. Je voelt gewoon een harde bal in haar anus zitten die vast zit. Gelukkig is zonet alles er wel uitgekomen maar het doet erge pijn. Sinds een paar dagen gebruikt ze ook Bisolvon. Zou het daar mee te maken kunnen hebben? Tot 3 dagen geleden had ze juist zachte ontlasting. Ze eet wel slecht (geen fruit en groente) maar dat doet ze al tijden dus het lijkt me hier ook niets mee te maken kunnen hebben. Heeft iemand een tip om haar zachtere ontlasting te laten krijgen? Ik probeer al appelsap. Verder weet ik het eigenlijk niet. Ik hoop van jullie te horen. Lida


Misschien proberen om haar wat meer te laten drinken?En vezelrijke voeding geven.Drinkt ze ook geen sinasappelsap ofzo? Bruin brood is ook beter dan wit bv

label.Geplaatst op 2006-03-20 22:40:27


Ze eet op zich genoeg vezels. Helaas eet ze helemaal geen groente en nauwelijks fruit, wat we ook proberen. Ik geef haar nu appelsap omdat dat de ontlasting dunner schijnt te maken. Nu maar even afwachten.

label.Geplaatst op 2006-03-21 08:38:27


Hoi Mijn zoontje heeft al heel lang last van harde ontlasting en heeft hiervoor movicolon, maar ik heb horen zeggen dat hier de darmen bij langdurig gebruik lui van worden...nou heb ik wel gelezen dat er homeopatische druppels in de handel zijn voor dit soort problemen kindicol van vsm Dit zou heel goed moeten zijn. Bedenk wel dat homeopatische middelen eerst de klacht iets erger kunnen maken voor t helpt Groetjes Xennah

label.Geplaatst op 2006-03-27 15:39:54


Mijn dochtertje heeft ook maanden lang harde ontlasting gehad. Lactulose hielp niet. Ik welde elke dag gedroogde pruimen en snee die dan heel fijn door de pap heen of gebruikte het sap voor door de limonade of de melk. Dit heeft uiteindelijk geholpen. Zodra ze goed ging eten en drinken werd de ontlasting normaal, ook zonder pruimen. Succes

label.Geplaatst op 2006-06-16 11:36:29


te veel appelsap kan ook verstopping geven . melk en thee is beter warme thee gaf ik mijn zoontje de buikpijn is minder en ze krijgen vocht binnen mischien kan je een diatiste laten kijken wat ze drinkt en eet ik kreeg toen het advies meer vetten melk en zo te geven ook rmaar niet teveel appelsap 2 bekers per dag is meer dan genoeg rechts draaide yogurt kan helpen ontbijt koek en rozijntjes ik hoop dat je hier wat aan hebt groetjes froukje

label.Geplaatst op 2006-09-22 22:13:11

Naar forum Kindergeneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren