© 2024 solvo B.V.

Handicap

Ik heb een dochtertje van bijna 6 jaar, verstandelijk gehandicapt oorzaak onbekend.Op 2,5 jarige leeftijd na vele onderzoeken en ziekenhuizen wist het Radbout afdeling neurologie dit ons te vertellen (onderzoeken wezen niets uit,maar ze heeft een achterstand en kon in die tijd nog nietlopen, nu wel). Nu vertoont mijn dochter ook dwanghandelingen en buien, ze reageert zeer gevoelig op vele prikkels en ze denken aan Pddnos naast haar verstandelijke handicap. Als advies geven ze ook aan om haar toch weer die onderzoeken te laten doen (neurologisch), omdat de hersenen meer gegroeit zouden zijn en ze zouden nu eventueel meer kunnen ontdekken als een paar jaar geleden. Ik weet het niet, mijn dochter heeft nare ervaringen overgehouden aan ziekenhuizen en onderzoeken en aan alles wat met witte jassen rondloopt. Heeft iemand hier ervaring mee ?


moeilijk he? om haar daar weer aan bloot te stellen Toch lijkt het me wel zinvol om dat wel te gaan doen zeker als het om pdd nos gaat wat ook onder het autistisch spectrum valt,en het lijkt me wel zinvol om te weten hoe je daar het beste mee om kunt gaan en daarbij de nodige (op haar ) afgestemde begeleiding er in gaat krijgen Het moeilijke van deze situstie is dat ze niet begrijpt wat er met haar gebeurd maar je moet wel weten hoe je haar het beste kunt begeleiden als ouder zijnde . sterkte Noah

label.Geplaatst op 2004-05-14 10:28:46

Naar forum Kindergeneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren