© 2024 solvo B.V.

Henoch Schonlein

Wie heeft info voor ons van de ziekte Henoch Schonlein. Onze zoon van 3,5 heeft vermoedelijk deze ziekte. symptonen; gezwollen enkels, beentjes, voetjes, polsen, handejes, lip, voorhoofd, oor, bloeduitstortingen voornamelijk over onderlijfje, wisselende koortsaanvallen. Wie herkent dit, heeft een kind die dit ook heeft of behandeld. Wat kunnen we verwachten en er tegen doen om zijn pijn te verzachten?


Zelf heb ik dit gehad toen ik klein was is er nog niet bij jullie ingegrepen dan die ziekte vreet je nieren weg bij mij waren ze er op tijd bij en heb ik medicatie gekregen wat weet ik niet. Liefs Linda

label.Geplaatst op 2005-03-21 22:51:20


Waarschijnlijk zult u aan mijn reactie niet veel meer hebben gezien de datum van uw vraag, maar toch.... Toen onze zoon bijna 3 jaar was heeft hij 14 dagen in ziekenhuis gelegen om te genezen van de ziekte Henoch- Schönlein. Wij dachten dat hij last had (jeuk;dikkere rode gewrichten) kattenvlooien. Het vreemde was dat het om en om was: dus rechter knie en enkeltje en linker pols en elleboog. Na een paar dagen werden wij door de huisarts doorverwezen naar de huidarts.Deze nam een stukjes weefsel van de zieke huid af.Daaruit bleek het om de ziekte van Henoch-Schönlein te gaan. De rode puntjes op zijn huid kwamen terug als je erop drukte wat wilde zeggen: allemaal heel kleine bloedinkjes. De kinderarts vertelde dat Rob dit te danken had aan een verwaarloosde keelontsteking.Hij moest blijven en in bedje blijven liggen. Na een dag of 10 héééél veel vitaminen c en mandarijntjes te hebben gegeten mocht hij een beetje mobiel (uit bedje bij mama op schoot, meer niet) De urine werd goed nagekeken en zijn cholestorol.Het had namelijk ook iets met de nieren te maken. Hij is nog een volledig jaar onder controle geweest bij de kinderarts maar heeft er niets aan over gehouden.In de tijd dat onze zoon op ziekenhuis verbleef, waren er in dat ziekenhuis meerdere kinderen die dezelfde ziekte hadden. Nu is hij 26 jaar en kern gezond.

label.Geplaatst op 2005-09-14 18:44:43


hallo catharina en anderen al 1,5 jaar geleden is het onze zoon overkomen is. ik heb de vraag toen uitgezet,maar op een of andere manier kon ik njet meer op de site komen. Heb zo ook niet op anderen kunnen reageren. Ook krijg ik de tekst van reactie door elkaar heen, dus sorry, het lukt me niet meer om alles te lezen. voor diegene die antwoorden, mar ook vragen hebben, mail me prive d.laanstra@home.nl met onze zoon gaat het nu goed. de extreme fase duurde 7 weken.

label.Geplaatst op 2005-11-11 14:16:53


Willen jullie nog iets weten, mail ons dan maar terug. (janssenparren@hetnet.nl)

label.Geplaatst op 2005-09-14 22:09:41

Naar forum Kindergeneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren