© 2024 solvo B.V.

Inbakeren afbouwen

hallo alle die die lezen mijn kleinzoon is vanaf zijn geboorte(op advies van de kinderarts) ingebakerd met het slapen gaan,mijn schoondochter wil het nu heel graag afbouwen en dan uiteindelijk helemaal normaal,hij is nu bijna 1 jaar en ze heeft al wat dingen geprobeerd maar het lukt niet,hij slaapt niet,wie heeft hier ervaring mee???


Hoi Ans, Het afbouwen van inbakeren is een soort afkickprocedure. Kinderen krijgen bij het inbakeren een gevoel van rust en geborgenheid. Het is daarom moeilijk om een kind zijn gevoel van geborgenheid weg te nemen. Je zou kunnen proberen om stap voor stap het inbakeren af te bouwen. Eerst 1 armpje eruit laten, later beide armpjes eruit laten. Ook kan je het inbakeren overdag staken en alleen 's nachts nog proberen en dan 's nachts het inbakeren afbouwen door steeds een armpje eruit te laten. Ook is het mogelijk om je kindje gewoon on-ingebakerd te laten slapen. Het in slaap komen zal moeilijk zijn en hij zal 's nachts uiteindelijk ook nog een paar keer wakker worden, maar dan moet je gewoon proberen door te zetten. Ik hoop dat je er wat aan hebt, het is lastig om een kind van 1 die al zolang gewend is om ingebakerd te worden, ineens on-ingebakerd te laten slapen. Deze is dat immers zo altijd gewend.

label.Geplaatst op 2006-10-07 09:25:34

Naar forum Kindergeneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren