© 2024 solvo B.V.

Koortsstuip

Ik heb een zoon van 21 maanden en hij heeft toen hij 14 maanden was, zijn eerste koortsstuip gehad. De hoge koorts bleek door de zesde ziekte te komen, maar heeft toen in 36 uur drie stuipen gehad. Twee maanden geleden heeft hij er weer twee gehad (oorzaak koorts onbekend) en nu heeft ie al sinds woensdag hoge koorts. Waarschijnlijk een griepje, maar dit keer heeft hij totaal geen last van stuipen gehad. Kan het zijn dat ie eroverheen gegroeid is, of hebben we dit keer gewoon geluk? Het is een zeer angstig gezicht en de eerste keer dat hij een koortsstuip kreeg, dacht ik echt dat ie dood was. Ik kan er niet goed mee omgaan, ben dan echt radeloos en raak compleet over mn toeren. Durf niet eens bij hem in de buurt te zijn als ie koorts heeft, stel dat ie ineens weer zo\\\'n stuip krijgt. Vreselijk!!!!!


Hallo , Ik kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent hiervan,is ook een rotgezicht en om mee te maken, Laat je kindje wel doorverwijzen ook naar de kinderarts he??

label.Geplaatst op 2005-04-30 21:43:06


een koortsstuip ontstaat wanneer de lichaamstemperatuur in een korte tijd omhoog schiet, dus niet bij een normaal verlopende periode van koorts. vaak duurt zo'n aanval niet lang en brengt dan ook geen schade aan. wel is het een reden om de dokter te bellen en zeker als er meerdere aanvallen zijn binnen 1 koortsperiode. de dokter brengt dan een visite en de assistent kan u vertellen wat u kunt doen totdat de huisarts is gearriveerd.

label.Geplaatst op 2005-06-07 14:06:05

Naar forum Kindergeneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren