© 2024 solvo B.V.

Overmatig spugen bij een 5 maanden oude baby

Mijn kind Luca sppugt zo een 30 a 40 keer per dag hele golven hij groeit wel heel goed. We lopen al maanden in het ziekenhuis maar willen ons niet echt verder helpen eerst was het een allergie nou nutramigen te hebben gebruikt en allergie test konden we dit uitsluiten nu zal het de overgang van maag naar slokdarm wel zijn of een niet goed werkende maagklepje maarja daar groeit die wel overheen maar zonder dat ze het hebben onderzocht. Ik heb na lang aandringen toch voorelkaar gekregen dat ze wat gaan onderzoeken maar wie weet wat voor onderzoeken?? En als de overgang van maag naar slokdarm is of het maagklepje kunnen ze dit dan verhelpen? Wie heeft hier ervaring mee?? Gaarne u reactie. Ik heb ook al indikken etc geprobeerd. Groetjes, Linda Heemskerk


Mijn dochtertje gaf ook bij iedere fles een behoorlijke golf terug, maar niet zoveel als jullie kind. Bleek bij mijn dochter ook ruflex(maagklepje) te zijn alleen hebben ze geen onderzoeken gedaan behalve een hartfilmje om te kijken of ze het medicijn prepulcid kon krijgen. Dit heeft ze tot haar eerste jaar gehad daarna was het over. Ik snap alleen niet dat ze bij jou kind niet eerder onderzoek hebben gedaan, mijn dochter was door het vele spugen bijna uitgedroogd.

label.Geplaatst op 2004-11-21 21:47:41


he hallo ik loop stage op een kinderafdeling en ik ken jullie probleem. er is zeker wat een een reflux te doen ze kunnen ph-metingen doen om er zo achter te komen of het zeker een reflux is. als dit is bevestigt dan kan er een operatie volgen! vraag voldoende infomatie aan de kinderartsen zij kunnen je echt helpen.

label.Geplaatst op 2004-12-07 17:35:40


Hartstikke bedankt voor jullie reacties. We hebben een PH metrie achter de rug een scopie en slikfoto met als reslultaat helemaal niks logopodiste denkt niet dat het een slikprobleem is de artsen weten het niet meer en wij ook niet. De melk accepteert die nog wel en de potjes fruit gaat die steeds minder accepteren we wachten maar af verder groeit die wel goed door hij is 7 maanden en weegt 9270 gram en is 74 cm maar waar het spugen vandaan komt blijft een raadsel. groetjes Linda

label.Geplaatst op 2005-01-12 00:25:03


hallo Linda Ik begrijp dat je je bezorgt maakt hier over maar als het kindje goed doorgroeit en het ontwikkelt zich verder normaal dan kan het vele spugen best wel eens over zijn wanneer het gaat staan en lopen met groet Noah

label.Geplaatst op 2005-01-12 22:01:34

Naar forum Kindergeneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren