© 2024 solvo B.V.

Pijn aan piemel

Hallo, Mijn zoontje van bijna 4 wordt bijna elke nacht wakker omdat hij moet plassen. Hij plast op het potje en daarna begint hij van de pijn te huilen. Hij zegt dat zijn piemel erge pijn doet. Zijn plas ruikt ook vreemd. Ikzelf heb het idee dat hij \\\'s nachts een erectie krijgt. Hij zegt ook dat zijn piemel hard is als hij dan plast en dat hij even later zacht is en dat het dan niet meer zo\\\'n pijn doet. Overdag heeft hij ook geen pijn als hij plast. Nu heb ik hem verteld dat dit normaal is maar ik vraag me af of het wel normaal is dat zijn plas zo stinkt. Kan het wat anders zijn? Er is niets geks aan zijn piemel te zien. Hij is niet rood ofzo. Wat kan ik het beste doen? Heeft iemand hier ervaring mee? Zou het iets anders kunnen zijn? Bedankt voor uw antwoord. Een ongeruste moeder


Ik wist niet dat kinderen van 4 een erectie konden krijgen? Maar in ieder geval zou ik eens een monster van zijn urine laten onderzoeken, er kan een infectie zijn opgetreden of iets dergelijks.

label.Geplaatst op 2005-12-15 12:07:00


Pijn bij het plassen en een stinkende urine zijn meestal tekenen van een urineweginfectie of een blaasontsteking. Door de urine te laten onderzoeken ben je er heel snel achter of er iets aan de hand is.

label.Geplaatst op 2005-12-18 20:06:09


Jongens kunnen vanaf de geboorte al een erectie krijgen, dus dat is niet vreemd. Kan zijn voorhuidje al naar achteren? Dat zou rond deze leeftijd ongeveer moeten kunnen. Anders zou het inderdaad pijn kunnen doen als hij een erectie krijgt. Mijn zoontje is 3,5 en heeft net ontdekt dat het voorhuidje naar achteren kan. Ik stimuleer dit ook, omdat zijn vader na medische indicatie is besneden. Die kon dit namelijk nog steeds niet toen hij al een jaar of 8 was, doordat hij niet wist dat dit zou moeten kunnen. Uiteraard moet je niks forceren, want als het scheurt ben je verder van huis. Laat hem het rustig proberen als hij in bad zit, dan is de huid wat soepeler. Ik ken iemand die als kind is geopereerd omdat de uitgang van zijn pisbuis niet in het midden zat, maar ergens aan de rand van de eikel. Toen zijn voorhuid nog verkleefd zat, bleef er veel urine en andere rommel achter de voorhuid en dat is gaan ontsteken. Voorhuid naar achteren is dus wel belangrijk. Anders: naar de huisarts!

label.Geplaatst op 2005-12-18 17:52:59


Ja, dat lijkt mij ook. Hij heeft het nu al een aantal nachten niet meer gehad. Wat ik wel vreemd vind is dat als hij een ontsteking heeft hij daar alleen 's nachts last van heeft. Overdags is er niets te merken en is zijn plas ook normaal. Het lijkt me toch dat je daar de hele dag dan last van hebt. Ik zal hem inderdaad "leren" dat zijn voorhuid naar achteren kan. Misschien is dat wel goed. bedankt voor de antwoorden.

label.Geplaatst op 2005-12-18 21:22:13


Het enige wat ik erover kan zeggen is urine opvangen en naar de huisarts brengen. Groeten Broeder E

label.Geplaatst op 2006-02-14 17:43:00

Naar forum Kindergeneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren