© 2024 solvo B.V.

Pneumokokkenvaccinatie wel of niet doen?

Hoe denken jullie over de vaccinatie tegen de pneumokokkenziekte. Mijn kinderen zijn nu anderhalf en 3 en een half jaar oud en ik overweeg toch om ze als nog bij de huisarts te laten inenten. Nu wordt iedereen er tegen ingent, en ik denk dat het toch wel erg belangrijk is als je er tegen beschermd wordt. Wie kan mij er iets meer over vertellen en kan iemand mij ook zeggen of de inenting ook bijzondere bijwerkingen met zich mee brengt? Weet iemand hoe duur de prikken zijn? Graag heb ik reacties van iemand die er ervaring mee heeft. Alvast bedankt voor jullie steun en advies.


Ik zou het maar doen als ik jou was. Heb zelf 5 jaar geleden kind van 2 jaar verloren aan de gevolgen van een hersenvliesontsteking. Ook al kan er nog steeds vanalles gebeuren, en kun je, je kinderen niet overal voor beschermen. Mijn kinderen zijn nu ingeent, en hebben er geen last van (gehad). Toen konden we er niets tegen doen, vaccin was wel al in Belgie en in Engeland op de markt volgens mij, maar in Nederland duurde het natuurlijk weer langer.Nu het vaccin in Nederland te krijgen of te koop is,zou ik dit zeker aanbevelen. Groetjes Frank

label.Geplaatst op 2006-09-07 23:08:40

Naar forum Kindergeneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren