© 2024 solvo B.V.

Radeloos

Hoi allemaal Gisteren heeft mijn zoontje van 3 zijn 3e aanval gehad en trap hierbij met zijn benen slaat met zijn armen loop blauw aan en slijm uit zijn mond en raakt buiten bewust en snakt naar adem. Hij heeft een eeg scan gehad en geen epilepsie heeft een ruggeprik gehad ook geen hersenvlies ontsteeking geen koortsstuip want had geen koorts Wie heeft dit ook meegemaakt en weet eventueel wat het kan zijn we hebben inmiddels vandaag de huisarts aangespoort voor een groot onderzoek omdat we totaal machteloos staan en ook de artsen in het ziekenhuis weten het niet meer. En een mri scan hebben we al aangevraagd


Wat ging er aan de aanvallen vooraf? Of onstonden ze vanuit het niets? Hoeveel tijd zat er tussen de aanvallen? Is jullie zoontje verder goed gezond? Dat zijn allemaal dingen die meespelen. Ik kan me voorstellen dat jullie je grote zorgen maken. Als je het niet vertrouwd en er geen goed gevoel bij hebt is het zeker belangrijk om dit gevoel over te brengen bij de kinderarts. Veel sterkte verder. Groetjes, Britt.

label.Geplaatst op 2004-10-17 21:57:56


er ging niks vooraf alles ontstond uit het niets,verder is hij gezond nooit ziek en die tijden die er tussen zitten is gemiddeld 7 maanden.We hebben uit eindelijk de artsen zover voor een groot onderzoek omdat hun het ook niet meer weten.

label.Geplaatst op 2004-10-18 21:03:50


Goed dat er verder onderzoek gedaan gaat worden. Ik hoop dat jullie gauw meer duidelijkheid zullen hebben. Veel sterkte ermee! De beschrijving die je geeft klinkt als een vorm van epileptie. Maar als een EEG niets heeft aangetoond is dat niet zo waarschijnlijk. Wat voor onderzoeken gaan ze nu verder doen?

label.Geplaatst op 2004-10-19 04:27:51


Alle onderzoeken wil ik hebben ik wil duidelijkheid en niet weer naar huis gestuurd worden. Ik zal ook vragen voor een extra eeg scan en/of mri. Ze zeggen wel dat de eeg 100% betrouwbaar is maar ik geloof ze nu niet meer. Eventueel bloed onderzoek ectect

label.Geplaatst op 2004-10-19 16:53:12


Je hebt helemaal gelijk! Het gaat tenslotte wel om je kind. Hoe lang geleden is dat eeg gemaakt? Meteen na de eerste aanval? Verdere mogelijkheden zijn idd bloedonderzoek, urineonderzoek, mri, echo van het hoofd, ct scan van het hoofd etc. In wat voor ziekenhuis lopen jullie? Algemeen of academisch? Is het een ziekenhuis dat hier ervaring mee heeft? Je kunt je als er niets boventafel komt ook natuurlijk altijd door laten verwijzen naar een ziekenhuis met meer expertise op dit gebied.

label.Geplaatst op 2004-10-20 02:05:08


Jah de eeg scan is gedaan net na de eerste aanval,we lopen bij het zuiderziekenhuis maar hebben special gevraagd voor het sofia ziekenhuis omdat daar de meeste kinderen onderzocht wordt. En special een kinderarts die hem ook daadwerkelijk wil onderzoeken

label.Geplaatst op 2004-10-21 15:37:29

Naar forum Kindergeneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren