© 2024 solvo B.V.

Stoelgang

hallo mijn dochter die in januari 2004 4 jaar word heeft steeds een hele moeilijke stoelgang zoals vandaag loopt ze weer te schreeuwen van de pijn we hebben al van alles gedaan we hebben al zeep geprobeerd en slaolie door haar drinken gedaan en ik heb net bij de apotheek 2 klysmas gekregen vorige week had ze dit ook al en toen hebben we ook klysmas gekregen maar het helpt niet echt ze heeft toen wel ontlasting gehad maar heel erg moeizaam en dat is nu ook weer het geval we worden er echt helemaal gek van wandt dat kind stikt echt van de pijn en de dokterspost in het ziekenhuis vind het niet belangrijk genoeg om er naar te kijken wie weet raad of heeft dit ook wel eens mee gemaakt


mijn zoontje van 5 heeft ook veel last van z`n stoelgang ik geef nu iedere dag een schepje lactulosestroop en dit werkt perfect! gaat nu gelukkig weer iedere dag zonder huilen naar de wc! Ik heb het van de huisarts gekregen weet niet of dit zo te koop is? sterkte ermee!! groetjes jossie

label.Geplaatst op 2003-09-07 20:39:33


drinkt je dochter wel genoeg of heeft ze daar moeite mee,dat kan ook nog schelen.Anders toch even naar de huisarts en aandringen op onderzoek.vezelrijke voeding helpt misschien ook.

label.Geplaatst op 2003-10-06 08:42:30


ik heb met mijn dochtertje precies hetzelfd, zij is onder behandeling bij een kinderarts (nu een jaar) en krijgt elke dag laxeermiddel in haar drankje en zo nodig een klysma. op zich is er wel verbetering sinds de behandeling mar die pijn die is echt verschrikkelijk. ik kan er niet meer tegen, ook ik kan nooit terecht bij de arts als het nodig is, ja wel telefonisch en daar kom je ver mee!!! soms lijkt het of ze persweeen heeft , ik wordt er gek van. De dokter zegt dat dit veelvuldig bij kleintjes voorkomt en dat in ons geval het echt over zal gaan!!!! met vriendelijke groet

label.Geplaatst op 2004-01-05 13:48:35


wij kennen dit probleem. vanaf de geboorte was het al mis met onze zoon die nu 5 jaar is. Hij is regelmatig naar het ziekenhuis gegaan en doorgespoelt. ongeveer een half jaar geleden zijn we uit onszelf gestopt met laxeermiddelen. Daarna kreeg hij elke avond na het eten een appel en het probleem was opgelost. althans?? sinds een week is het weer helemaal mis dus. gisteren een klysma gegeven (voor volwassenen, maar gehalveerd) het helpt allemaal niks! nog tips of aanwijzingen? het joch is er gewoon beroerd van

label.Geplaatst op 2005-10-23 07:48:59


hallo mijn zoontje is nu 8 1/2 jaar en hij heeft er ook ontzettend moeite mee al vanaf zijn 2e jaar ongeveer de pijn die hij had was ondragelijk en ook ik heb van alles geprobeerd maar niets wat hem hielp hij in een week een keer een liter pure lactose gehad maar ook dat hielp niks ik heb toen eens bij de drogist geinformeerd die mij toen een vrij ageressief middel meegaf (wel homeopatisch hoor) wat eigenlijk alleen voor volwassenen is maar de dosering heb ik gehalveerd en dat hielp op zich best wel goed maar je mag het middel niet langer dan 2 weken gebruiken hij is nu 8 1/2 en het gaat nu pas beter met hem ook doordat hij dus nu veel buiten speelt en beweging is altijd goed ik wens je er heel veel succes mee ik weet precies wat jullie allemaal doormaken groetjes Anitaa

label.Geplaatst op 2004-03-30 22:13:03


Hallo, Ook ik heb dit probleem gehad met mijn dochter alleen dan al vanaf baby, huilde al heel veel en had veel krampjes, toen daar ook nog de verstoppingen en nodige clysma\'s aan te pas kwamen was ik ten einde raad, tot ik van de huisartsassistente het advies kreeg om een homeopatisch middel te proberen nl: ABC Dolphilus van het merk Solgar, is een poeder waarvan ik een mespuntje door de fles moest doen, en geloof het of niet na een paar dagen (moet eerst zijn werk doen natuurlijk) had ik een heel ander kind en sindsdien poepte ze naar hartelust haar luiers vol. Het is een middel waardoor de hele darmflora weer hersteld wordt, toen de tijd was het rond de 50 gulden, maar help wel. succes M

label.Geplaatst op 2005-11-03 20:52:55


Wat vaak het beste helpt: veel vezels (fruit, ontbijtkoek e.d.), veel drinken en veel beweging.

label.Geplaatst op 2004-04-21 19:12:16

Naar forum Kindergeneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren