© 2024 solvo B.V.

Tweejarige loopt nog niet. Moet ik me zorgen maken?

Hallo! Mijn jongste is 24 maanden en loopt nog niet. Zowel cb als cbplus hebben haar geobserveerd en verwachten dat ze eerdaags beslist gaat lopen. Maar er gebeurt vrij weinig. Ze loopt langs meubelen en achter een karretje maar zodra ze los moet laten laat ze zich gelijk op de grond zakken.Het is een billenschuivertje. Als ze staat, staat heel onzeker op de binnenkant van haar voetjes. Op de een of andere manier heeft ze geen evenwichtsgevoel. Op andere vlakken van de ontwikkeling gaat het redelijk, ze praat een woordje of 25, lijkt alles te begrijpen maar tja..die motorische ontwikkeling.. Wie heeft hier ervaringen mee? Groetjes, Irma.


Hoi, Het is wel reden tot zorg! Ik zou eens rustig gaan uitkijken naar een kinderfysiotherapeut. Ik ben leerkracht en doe een opleiding tot kleuter IB/RT en heb gister nog les gehad in motoriek. En motoriek is de basis voor de rest van je ontwikkeling. Het is dus belangrijk om er wel wat aan te doen. Ik denk dat het vooral verstandig is om te beginnen om het kind veel op zijn/ haar buik te leggen van hieruit zal het gaan rollen, kruipen en zitten en dan pas staan. Pas als dit allemaal kwalitatief goed ontwikkeld is kan je kind zich verder gaan ontwikkelen. (met de motoriek) Je hoeft je geen grote zorgen te maken tot ongeveer 7 jaar kan een kind een inhaalslag maken vanaf 7 jaar wordt het een stuk moeilijker. Nou ik hoop dat je hier wat aan hebt. Je mag me mailen maar ik ben natuurlijk nog maar gewoon een leerkracht die de motoriek erg interessant vind. Suc6 ermee..... Je mag me altijd mailen als je nog vragen hebt.... groetjes Twinkel

label.Geplaatst op 2006-04-02 15:25:24


mijn zoontje was ook twee toen hij nog niet liep .ik weet niet of dat bij jouw kind zo is maar mijn zoontje had regelmatig ooronsteking . dit zorgde voor evenwichts problemen . toen hij buisjes kreeg liep hij met een week om de tafel.maar mischien is er wel wat anders aan de hand het kan geen kwaad om bij een kinderarts of concetatie burau te gaan zij kunnen je ook verwijzen .groetjes en succes froukje

label.Geplaatst op 2006-09-22 21:44:25

Naar forum Kindergeneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren