© 2024 solvo B.V.

Aangegroeide huig

Mijn zoon heeft plotesling een lange huig gekregen. De huig is zo lang geworden dat hij op zijn tong ligt. Heeft iemand hier ervaring mee? Weet er iemand hoe dit komt? Komt het door het gebruik van medicijnen?


Hallo, Ik ben niet bekend met een "aangegroeide" huig. Echter wanneer ik erg diep slaap en erg snurk, hetgeen ook bij neusverkoudheid kan gebeuren, dan sta ik op met een huig die inderdaad op mijn tong ligt. Bij slikken, kun je hem zelfs inslikken. Na verloop can tijd, of gedurende de dag, "krimpt" mijn huig weer en heeft dan weer zijn oorspronkelijke vorm. Het hevige snurken kan zeker ook toegeschreven worden aan een gevolg van fors overgewicht. Ten tweede, heb ik hier last van wanneer ik veel bloedverdunners gebruik. Dit heeft plaatsgehad, toen er van overmatig alcoholgebruik sprake was, hetgeen ook als bloedverdunner werkt. In dat geval wordt het een chronisch lijkend verschijnsel, dus alsof het nooit meer een normale huig zal worden. Ook bloedverdunnende medicijnen, voor langer gebruik veroorzaakt een langere huig en wel voor 24 uur per dag. De vraag van mij is dus : Is er sprake van een bijwerking, door het hierboven geschetste , of is het daadwerkelijk aangroei. Het zou aangroei kunnen lijken, maar ook een chronisch bijverschijnsel kunnen zijn. Ik wil er best over doorpraten, dus stel jezelf gerust bovenstaande vragen. Ik heb het van een huisarts en bevestigd gekregen door een KNO arts, maar ben zelf geen midicus. Misschien kun je er iets mee. Ik hoor het wel. Groetjes Frits f.c.de.graaff@het.nl

label.Geplaatst op 2008-09-04 23:27:05


hallo ik heb ook last van een te lange huig die op mijn tong licht. ik ben ermee naar de huisarts geweest . en die schrok er zelf ook van . hij zij zo hee je he zeker een lange huig . daar moet eigenlijk wat aan gedaan worden. en hij stuurde mij door naar het ziekenhuis naar de kno arts. die heeft ernaar gekeken en zij dat er wat aangedaan moest worden. en hij zij ook dat het geen goedkope operatie was. er moest een stukje van de huig afgehaald worden. hij gaf mij een brief mee voor het ziekenfonds of hun de kosten dekten. ik heb bericht terug gehad met nul op rekest. het werd niet vergoed. nou daar sta je dan. ik heb er echt last van ik verslik mij regelmatig en moet de hele dag door kuggen het lijkt wel of er iets in mijn keel zit. het is een rot gevoel dat heb ik wel ervaard. maar is er nou nergens waar we naartoe kunnen voor deze klachten u en ik en de anderen allemaal zodat het wel vergoed word. van mijn kant sterkte.

label.Geplaatst op 2008-09-07 08:49:21

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren