© 2024 solvo B.V.

Al 9 jaar stem kwijt

zou er iemand van de KNO artsen zijn die een blokkade op de stembanden kan opheffen.ik ben al 9 jaar mijn stem kwijt en ik kan ook al 9 jaar niet huilen.in deze periode zijn mijn hond,vader en mijn moeder overleden waarbij ik niet heb kunnen huilen.ik zou dolgelukkig zijn als de blokkade opgeheven kan worden zodat ik weer op een normale manier kan huilen en praten.nu kan ik alleen maar fluisteren.ik woon in de regio barendrecht.dit is vlak bij rotterdam.wie o wie kan mij hier mee van dienst zijn.ik ben verzekerd bij het zilverenkruis achmea en heb een uitgebreid pakket.heb al overal gelopen maar echter zonder resultaten.o.a logopodie/foniatrie/psygoloog en ik ben bij iemand geweest die dacht dat je met masseren van de stembanden de stem terug te halen was.ik hoop op vele reacties.alleen serieuse reacties waar ik wat aan heb


Dag Ongeluksvogel, Ik las vandaag pas uw bericht...een jaar later dus, sorry. Ik ben alm 30 jaar Operatie-assistent...nooit geweten dat je de stembanden kunt verbeteren maar mijn laatste werk was gedetacheerd in het Bernhovenziekenhuis te Veghel. Ik heb daar mogen werken met Professor Dr. de Jong en die verbetert stembanden. Ik had het in 30 jaar nog nooit gezien maar de resultaten zijn in één woord geweldig. Deze operatie gaat wél onder plaatselijke verdoving, je moet dus wakker blijven. Hij maakt een klein sneetje id hals en plaatst een piepklein op maat gesneden blokje silicone op de stemband. Tijdens deze manoevre moet je tellen zodat hij het verschil kan horen. Dan wordt het kleine sneetje weer dichtgehecht. Ik hoop dat je dit bericht nog leest en verder kunt. Veel succes toegewenst. RIFKA

label.Geplaatst op 2009-08-17 10:28:44

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren