© 2024 solvo B.V.

Amandel-operatie

Vorige week hoorde ik van de KNO arts dat wanneer ik weer een keelontsteking krijg dat dan mijn amandelen eruit moeten. (wel vreemd want de vorige keer dat ik het had is al 2 jaar geleden) Wel moet ik zeggen dat het zo ontstoken was dat er een abces is ontstaan en dat deze opgesneden moest worden. Nu zou ik graag wat ervaringen van mensen horen die hun amandelen hebben laten pellen op latere leeftijd. Hoe is jullie ervaring daarmee geweest? Was het erg vervelend? Heb je er lang pijn van gehad? Heb je nog tips voor na te operatie? Groetjes Jeroen


beste jeroen mijn naam is jolanda veldman ik heb vorig jaar januari mijn amandelen er uit laten halen. ik had ook om de hafe klap keel ontstekking. ik was 23 jaar toen ze het hebben gedaan. ik ben achter af blij dat ik het heb gedaan. als je meer wilt weten mag je me wel mailen jolandaveldman@home.nl veel sterkte en beterschap toe gewenst.

label.Geplaatst op 2003-07-10 15:16:11


Hallo Jeroen, Was 32 jaar toen mijn amandelen eruit gehaald werden. Had jaren lang last van angina, maar hoe ouder ik werd hoe banger ik was om naar de KNO-arts te gaan. Nou,.....ik wou dat ik eerder was gegaan, want het stelde niets voor. 3 dagen opname, waarvan de eerste dag, ja pijn, 2e dag veel waterijsjes gaan eten etc. na een dag of 4 dan gaat het trekken - helen. Veel koud drinken, dan valt alles wel mee. Op de afdeling waar ik lag, lagen ook 12, 16 en 23 jarigen. Nou je had ze moeten horen, totdat ik lekker heel de dag ijsjes bij de zusterpost/keuken mocht halen, en ze goed verzorgde! Met andere woorden, ik heb er geen moeite meegehad, je bent zieker van abces en angina als verwijderen van toncillen. Trouwens, als je te lang wacht kan je alleen nog maar meer kwalen krijgen, o.a. je hart etc. Dus wees er snel bij, eruit die dingen, en als ik het kan, jij bent een vent, dus komop, laat je niet kisten door die dingen. Doen en veel sterkte en ik weet zeker als het achter de rug is, dat je nog aan mijn woorden zal terugdenken, zoniet..........dan hoor ik je wel! Veel succes Jeroen!!! Groetjes Dea (44)

label.Geplaatst op 2003-07-19 19:32:38


Hallo Ik heb ongeveer 6 weken geleden mijn keelamandelen laten verwijdere. Ik zag er niet zo tegenop. Toen het achter de rug was viel de pijn ook best mee maar toen de narcose uitgewerkt was had ik enorm veewl pijn. Ik kon niet slikken, eten, drinken, praten, hoesten, gapen, niezen en lachen. Het was me erg tegengevaallen. Dit heeft zeker een week geduurt. Maar na een week kon ik eigenlijk weer heel veel. Het eten ging ook veel beter. Ik hoop dat het bij jou veel meevalt maar ze zeggen hoe ouder je bent hoe erger en langer het duurt. Ik ben 19. Als je nog meer wilt mailen mail me maar. toefje84@hotmail.com

label.Geplaatst op 2003-07-21 20:17:29

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren