© 2024 solvo B.V.

Amandelen verwijderen

ik zou graag in contact komen met mensen die ervaringen uit kunnen wisselen die amandelen eruit hebben laten halen ik ben binnen kort aan de beurt maar durf niet heb ook al een keertje afgebeld kunnen ervaringen uitgewisseld worden dat ik er een beetje een idee van krijg groetjes reageren kan ook op zeepaardje_janny@msn.com


hoi janny ik ben voor twee jaar terug geopereerd aan mijn amandelen. zou ik mogen vragen hoe oud jij bent? ik was 23 toen mijn amandelen eruit zijn gehaald. ik kan je zeggen dat het geen fijne operatie is. je hebt na de aoperatie bloed in je mond die je niet door mag slikken. je moet heel erg veel drinken en ijsjes eten. het doet best zeer de eerste dag.

label.Geplaatst op 2004-11-17 21:39:31


Bij mij is de operatie nu 2 weken gelden. Het is een flinke klus, maar het is te doen. Ik ben na de operatie niet misselijk geweest. Wel veel pijn gehad door de wonden en de plekjes op mijn lippen, tong en binnenkant wangen. Ook was alles erg opgezwollen, ook mijn tong, en huig. Na de operatie nemen deze klachten de eerste dag nog toe, daarna volgen een paar lastige dagen en dan neemt het langzaam af. In de tweede week geneest alles lekker door. De eerste dagen lekker veel ijs, water en neem voldoene pijnstilling (4 keer 1 gram paracetamol zetpil). Daarna kun je misschien koude vla eten, lauwe bouillon. Ik at daarna pap, potjes Olvarit(!) en gerookte zalm! De zalm is echt heerlijk, heel zacht, verkoelend en het legt een fijn laagje in je zere keel. Vooral veel water drinken, vanaf dat je wakker wordt na de operatie is eigenlijk het toverwoord, tegen de pijn in drinken. Het is geen pretje, maar het is mij niet tegen gevallen. O ja, en reken op oorpijn, dat duurt een week, maar is met paracetamol goed te bestrijden! succes, Leona

label.Geplaatst op 2004-12-05 15:40:25


Dag, ik heb vorige maand mijn amandelen laten wegnemen en het is inderdaad zo dat dit geen fijne operatie is. Toch moet ik zeggen dat de pijn heel goed is meegevallen. Ik ben 37 jaar en heb kort voordien twee-maal een abces in de keel gehad. (volgens de dokter beiden factoren die de pijn doen toenemen na de operatie). Ik raad je aan om veel ijswater te drinken. (2 à 3 liter per dag) 't verzacht de pijn en het herstel verloopt vlotter. Veel sterkte.

label.Geplaatst op 2004-11-20 20:35:07


ik ben vorig jaar ook geopereerd aan mijn amandelen maar bij mij ging het mis omdat ik al te dikke amadelen had, ik kreeg een bloeding in mijn keel en moest weer geopereerd worden, en de wond moest dichtgebrand worden. Dat deed erg pijn dus ik zou niet te lang wachten als ik jou was. Want misschien gebeurt er dan hetzelfde. Dus als je veel pijn wilt besparen moet je het wel zo snel mogelelijk laten doen.

label.Geplaatst op 2004-12-28 21:55:44

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren