© 2024 solvo B.V.

Bijholte ontsteking en oorsuizen????

Drie weken geleden kreeg ik op zondagavond ineens twee steken in beide oren. Ze sloegen gelijk dicht. Na enkele minuten sloegen deze weer open met een soort plop. Een zacht suizend geluid bleef. Toen dit wat dagen aanhield ben ik naar de huisarts gegaan. Die zag dat van mijn linkeroor mijn trommelvlies wat vacuum getrokken was, aan de andere (rechter) zag hij niets. Hij gaf mij wat neusdruppeltjes die ik en week mocht gebruiken. Hij vermoedde vuil in de buis van jeweetwel en dacht dat het met een paar weekjes weer over zou zijn. Hij vond mij ook wat verkouden. Na een week was ik bij toeval weer bij de huisarts die nog even keek. Alles zag er prima uit. Mijn linkeroor suist niet meer, mijn rechter wel. Vooral als ik er op let.... De druppeltjes hadden mijn inziens geen effect, ja er kwam wat witte behangslijm uit mijn neus. Nog geen paar dagen later heb ik een fikse bijholteontsteking gekregen. Vieze gore stukken groene rotzooi met bloed kwamen vooral uit de kant waar het oorsuizen nog zit. Ik zit nu 5 dagen aan de antibiotica. De dokter denkt dat het suizen echt wel over gaat. Dit duurt gewoon meestal een paar weekjes. Maar ja, ik vind het irritant worden, en word dus ook bang. Ik heb er geen last van als ik met mensen praat of aan de telefoon ben en zeker als ik onder de douche sta hoor ik het helemaal niet. Maar savonds voor de TV is het er ineens weer, of als ik naar bed ga. Nu ben ik sowieso een slechte slaper dus gebruik ik soms slaapmedicatie. Mijn oor doet ook zeer van binnen en het steekt soms. Het voelt alsof er wat in zit, aan de binnen kant. Zoals water. ook na het douchen gaat mijn oor steken en is het net of er wat in zit.(mijn oren zijn schoon geen oorsmeer). Ik probeer mijzelf gerust te stellen met het idee dat mijn linkeroor na 1,5 week ook ophield met suizen en dat dit echt met een bijholte ontsteking te maken heeft. Mijn oor die suist is ook wat gevoeliger voor geluid. Als mijn antibiotica kuur erop zit en het suist nog steetds wil ik naar de KNO arts. Het is 1 middag weggeweest, maar het kwam terug, wel zachter. Mijn hele hoofd aan die kant van mijn oor doet enorm pijn Maak ik me terecht zorgen? Of zit het nu werkelijk tussen mijn oren? Wat moet ik doen?

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren