© 2024 solvo B.V.

Borrelend geluid slikken

Sinds 2 a 3 weken heb ik last van een borrelend geluid dat uit mijn keel komt. Enkele seconden nadat ik iets gedronken heb lijkt het alsof het drinken door een gaatje druppelt en je hoort dat ook echt. Andere klachten sindsdien zijn na bijna elke hap eten, hoe klein ook, een boer laten en opkomend zuur en half verteerd eten. Ook het zeer bekende gevoel van iets blijven hangen is aanwezig. Ik ben bang dat op het tweede deel van mijn vraag niemand een echt antwoord heeft aangezien dat al meerdere malen gevraagd is op dit Forum. Echter, ben benieuwd of iemand bekend is met dat borrelende geluid nadat ik iets gedronken heb. Een aantal jaar heb ik precies hetzelfde gehad. Na honderden onderzoeken geen afwijking gevonden (en het is maanden later weer weggegaan, maar maak me toch zorgen. Groetjes, Marcel


Is er ook gekeken naar de zuurgraad van je maag? En of je slokdarm wel goed sluit?

label.Geplaatst op 2006-04-19 12:25:41


Alvast bedankt voor de reactie. Nee daar is niet naar gekeken. Maar zoals ik al schreef heb ik vergelijkbare klachten jaren gelden ook gehad en die zijn verdwenen. Indien het zuur of niet goed sluiten klepje zou zijn, dan had ik de klachten toch moeten blijven houden?

label.Geplaatst op 2006-04-19 15:43:01


Wel raar dat je voedsel weer terug omhoog komt maar ze daar niets op konden vinden. Je zou nog een keer voor een grondig onderzoek kunnen gaan natuurlijk maar misschien zijn er ook andere oorzaken, zoals stress.

label.Geplaatst op 2006-04-25 07:48:08


Bedankt voor de reacties. Er is op dit moment zeker sprake van stress. Ik moet alleen heel eerlijk zeggen, ik heb altijd het gevoel dat deskundigen dat als anwtoord geven als ze het niet weten. Ik ben overigens ook al lange tijd verkouden en eet niet al te best (te weinig vitaminen. Waarschijnlijk zorgt alles bij elkaar voor mijn klachten en moet ik me minder ongerust maken.

label.Geplaatst op 2006-04-26 09:42:20


Klinkt misschien een beetje standaard maar stress is vaak de veroorzaker van een hele scala aan klachten bij de mens. Wil niet meteen zeggen dat dit bij ook het geval is maar ik geef maar een voorbeeld.

label.Geplaatst op 2006-04-26 14:04:37


Probeer eens wat rustiger te drinken en ook kleine slokjes te nemen. Las je andere bericht maar ik denk dat het meer met je maag te maken heeft dan met je keel. Eet gezond, drie maal per dag, niet te vet en niet teveel suiker. Kijk dan eens hoe het gaat. Sterkte! Kristl

label.Geplaatst op 2006-05-14 22:42:24


He bedankt voor je reactie. Helaas helpen kleine slokjes of hapjes niet echt.Wel is het zo dat ik erg onregelmatig eet en erg slecht kauw. Ik zal daar eens op gaan letten. Ik heb trouwens ook al gehoord dat het aan een soort storing van de slokdarm kan liggen dat het eten niet meer goed naar beneden wordt geleid. Ik krijg binnenkort in elk geval een slikfoto. Gr, Marcel

label.Geplaatst op 2006-05-15 10:00:11

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren